پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

لزوم حفاظت و استفاده بهینه از جنگل‌ها و پارک‌های جنگلی

0

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عباس آباد از مسافران نوروزی که به شهرستان عباس آباد سفر می‌کنند خواست تا نکات فنی درحفاظت و استفاده بهینه از جنگلها، پارکها و تفرجگاههای جنگلی را رعایت کنند.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، جوادجلالی کندلوسی با بیان اینکه طبیعت بیش از پیش نیاز به حمایت آحاد جامعه دارد اظهار کرد: هرگونه سهل انگاری باعث به قهقرا رفتن این ودیعه الهی می‌شود.

وی با تاکید بر رعایت نکات فنی از سوی مسافران در ایام تعطیلات نوروزی در دامان طبیعت و جنگل افزود: با توجه به اینکه سرمایه اصلی جنگلها پوشش درختی، درختچه ای و علفی است از شکستن شاخه های درختان و کت زدن به تنه درختان خودداری شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عباس آباد با اعلام این مطلب که هر ساله بخشی از عرصه های جنگلی و مرتعی کشور بر اثر سهل انگاری گردشگران طعمه حریق می شود از افرادی که به هر نحوی از انحا در جنگل آتش روشن می کنند درخواست کرد از روشن کردن آتش در پای درختان خودداری کرده و درصورت روشن کردن آتش در جنگل به منظور طبخ غذا، قبل از ترک منطقه از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل کنند .

جلالی کندلوسی گفت: مسافران نوروزی و گردشگران زباله حاصله از تفرج خود را در پلاستیکهای زباله قرار داده و به سطل های زباله خارج از محیط جنگلی انتقال دهند و از نوشتن یادگاری روی تنه درختان به منظور پیشگیری از هرگونه آسیب به وسیله آفات و بیماریها خودداری نمایند .

وی بیان کرد : برای جلوگیری از کوبیدگی و عدم حاصلخیزی خاک از پارک کردن خودرو در عرصه های جنگلی خودداری شود.

جلالی کندلوسی از عموم مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در اراضی ملی و جنگلی با شماره کد۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی تماس حاصل نمایند.

رئیس اداره منابع طبیعی عباس آباد خاطر نشان کرد: این شهرستان دارای نقاط دیدنی چون غاردانیال سلمانشهر، منطقه جنگلی تیله کنار، گرجی سرا و جاده زیبای جنگلی عباس آباد به کلاردشت و سیمای طبیعی کوهسر و سفید آب بوده که مورد توجه گردشگران و طبیعت دوستان است .

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.