پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

لزوم توسعه مشاغل خانگي و ارتقاي سطح آموزش در روستاها

مردم از طريق دهيار مي توانند مشكلاتشان را به گوش دولت برسانند و متقابلاً اين دهياران هستند كه با بهره گيري صحيح و بهينه از منابع و امكانات، مي توانند ارزش خدمات دولت را در نظر مردم نمايان سازند.

0

معاون امور عمراني استاندار مازندران گفت: جايگاه حقيقي بانوان در نظام مقدس جمهوري اسلامي بسيار والا و ارزشمند است و اين جايگاه در دوران 8 سال دفاع مقدس نمود عيني و بي بديلي داشت.

به گزارش واحد اطلاع رساني دفتر امور روستايي و شوراها ، علي نبيان در نشست هم انديشي بانوان دهيار استان ضمن گراميداشت فرارسيدن هفته دفاع مقدس، بيان داشت: بي ترديد اگر فداكاري هاي مادران، همسران و خواهران رزمندگان اسلام نبود، اين همه رشادت و ايثارگري رخ نمي داد.

وي با اشاره به ماده 194 قانون برنامه پنجم توسعه كشور، اذعان داشت: بر اساس اين قانون، دهيار به عنوان مدير ارشد روستا تعيين شده است.

نبيان افزود: جايگاه حقوقي شما مشخص شده ولي حسن استفاده از اين جايگاه و موقعيت به شخصيت حقيقي و ميزان تلاش شما بستگي دارد.

معاون عمراني استاندار، دهياران را آخرين حلقه وصل ميان مردم و مسوولين دانست و اظهار داشت: مردم از طريق دهيار مي توانند مشكلاتشان را به گوش دولت برسانند و متقابلاً اين دهياران هستند كه با بهره گيري صحيح و بهينه از منابع و امكانات، مي توانند ارزش خدمات دولت را در نظر مردم نمايان سازند.

وي در رابطه با موضوع استخدام دهياران نيز بيان داشت: سازمان دهياري ها و شهرداري هاي هاي كشور در اين رابطه لايحه اي تنظيم كرده و به دولت ارجاع شده است كه پس از تصويب دولت و نظر مساعد و تصويب مجلس شوراي اسلامي، قابل اجرا خواهد بود.

نبيان تصريح كرد: بايد به اين نكته توجه شود كه تنها دهياراني بر اساس اين قانون جذب خواهند شد كه كارنامه و رزومه قابل قبول و قابل دفاعي داشته باشند.

معاون عمراني استاندار مازندران با اشاره به مشكلات موجود در كشور و استان و كمبود منابع مالي به جهت تحريم هاي دشمنان، خاطرنشان ساخت: مسوول و مدير خوب و دهيار توانمند كسي است كه در چنين شرايطي با جديت وارد ميدان شده و فعل خواستن را صرف كند.

وي در عين حال اذعان داشت: در سالجاري تاكنون 50 درصد بودجه استان تخصيص يافته كه اين موضوع براي سال گذشته تا پايان سال تنها 20 درصد محقق شده بود.

وي توسعه مشاغل خانگي را يكي از مهم ترين راه هاي توسعه اقتصادي و افزايش درآمد خانوارها در روستا دانست و گفت: با تبليغ و توسعه مشاغل خانگي، گام مهمي در جهت اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي برداشته خواهد شد.

نبيان معضل بزرگ امروز كشور و استان را بي كاري دانست و ادامه داد: ما ظرفيت هاي فراواني براي اشتغال و افزايش درآمد داريم اما بايد بخواهيم تا بشود.

معاون امور عمراني استاندار مازندران تصريح كرد: يكي ديگر از ملزومات امروز همه ما به ويژه در فضاي روستا، توسعه امر آموزش و برخورداري از اطلاعات است.

وي افزود: براي داشتن روستايي زيبا و توسعه يافته، نياز است كه بيشتر بدانيم و بروز باشيم و اين امر در سايه آموزش محقق خواهد شد.

نبيان از امضاي تفاهم نامه هاي جداگانه ميان اداره كل بانوان و خانواده و اداره كل امور روستايي استانداري با اداره كل فني و حرفه اي استان خبر داد كه بر اساس آن شرايط آموزش دهياران فراهم خواهد شد.

معاون امور عمراني استاندار مازندران جديت در برخورد با متجاوزان به حريم بيت المال و اراضي طبيعي و كشاورزي استان، نظارت و دقت نظر در امر صدور پروانه هاي ساخت و ساز، توجه به زيباسازي محيط روستا، برخورد با برداشت هاي غيرمجاز از منابع طبيعي و بستر رودخانه ها و توجه ويژه به موضوع فرهنگ و تحكيم بنيان خانواده را از جمله ديگر دغدغه ها و خواسته هاي مديريت استان از دهياران اعلام كرد و بيان داشت: براي توسعه فضاي سبز در روستاها، امسال 500 هزار اصله نهال بين دهياري هاي مازندران توزيع خواهد شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.