پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

لحظه سال تحویل به همراه همسرم کشیک بیمارستان بودیم/ پرستاری خدمت خالصانه می‌خواهد

0

یکی از مشاغل سختی که در ایام نوروز و به ویژه لحظه سال تحویل باید به جای کانون گرم خانواده، همه انرژی خود را در کنار بیماران و در بخش‌های مختلف بیمارستانی فعالیت کنند پرستاران هستند.
پرستارانی که جز با عشق و علاقه نمی‌توانند سختی این کار را تحمل کنند و راهی جز خدمت خالصانه ندارند.

«مهسا مهرانات» پرستار بیمارستان ولی عصر قائم‌شهر در خصوص حضور پرستاران در لحظه تحویل سال جدید و ایام تعطیلات عید در گفت‌وگو با ایسنا مازندران می‌گوید: تنها کسانی که به پرستاری عشق و علاقه دارند باید وارد این حرفه شوند، چون پرستاری عشق است و در سال جدید این مسئولیت دوچندان شده است.

وی تصریح کرد: پرستار باید مهارت ارتباطی خوب، اخلاق مناسب، درک مناسب و صبر فراوانی داشته باشد، هم‌چنین باید بتواند فشارهای کاری را تحمل کرده و آرامش خود را تحت هر شرایطی حفظ کند، دلسوز و مهربان بوده و با بیماران همدردی کند.

این پرستار بیمارستان ولی عصر قائم‌شهر خاطرنشان کرد: گاهی شده که از شغل پرستاری بیزار شدم، چون در لحظه‌هایی سخت و با وجود مشکلات شخصی و کاری مجبور بودم در بالین بیماران باشم اما در آن لحظه که این عمل و مسئولیت و وظیفه و رسالت خود را انجام می‌دادم تا کمک به سلامتی یک بیمار کنم برایم سختی را به آسانی مبدل می‌کرد.

مهرانات افزود: از این‌که به یک همنوع خدمت می‌کنم و پس از سلامتی دعای خیر برای ما دارد احساس خرسندی دارم و دوباره به کارم علاقه‌مند می‌شوم.

وی تصریح کرد: پرستاری خدمت خالصانه می‌خواهد مانند پلیس و نیروهای آتش‌نشانی و بسیاری از نیروهای که در لحظه‌های ناب زندگی خانم که باید در کنار خانواده و فرزندان باشند برای خدمات رسانی جانفشانی می‌کنند.

این پرستار می‌گوید: سر و سامان دادن به زندگی برای خانواده‌ای که رکن‌های اصلی آن پرستار هستند کمی دشوار است حتی برخی مواقع دو روز در هفته نیز نتوانستم با همسرم در کنارهم غذا بخوریم به ویژه برای زوج‌های پرستار که فرزند نیز دارند این مسأله دشوارتر است.

مهرانات ادامه داد: در لحظه تحویل سال من و همسرم که او نیز یک پرستار است در شیفت کشیک بودیم و با توجه به مسئولیت همسرم در بخش اورژانس حساسیت این کار بیشتر می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد مردم با دقت در امر سلامتی و کمک به قوانین راهنمایی و رانندگی به خصوص در ایام عید هم به خود و هم به جامعه سلامت جامعه کمک کنند تا ما شاهد بیماران کمتری در بیمارستان باشیم که البته باعث خوشحالی و رضایت ما می‌شود.

این پرستار خاطرنشان کرد: هم مسئولیت کار ما در شب عید که هفت سین‌مان را در بیمارستان باید بگذاریم کمترمی‌شود و هم از این‌که هموطنانمان در وضعیت جسمی سالم به سر می‌برند در سلامت به دید و بازدید یکدیگر می‌روند و سال نو را با سلامتی آغاز می‌کنند احساس آرامش داریم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.