پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

قهرمان بوکس ساروی که کارگری می‌کند

رئیس هیئت بوکس ساری گفت: من قهرمان بوکسوری را می شناسم که کارگری می کند و این نشان از مشکلات فراوانی است که ورزشکاران این رشته ورزشی متحمل می شوند

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: اسماعیل مختارپور  با بیان اینکه ورزش بوکس علاقمندان زیادی را به خود جلب کرده است، اظهار کرد: شاید در ظاهر برخی فکر می‌کنند بوکس یک ورزش خشن است اما از نظر رتبه‌بندی آسیب‌های جسمی در میان دیگر ورزش‌ها، بوکس در رتبه ۱۸ و پایین‌تر از ورزش هایی همچون کشتی و فوتبال قرار دارد.

 

رئیس هیئت بوکس ساری با اشاره به قهرمان های بوکسور ساروی گفت: سیدسجاد موسوی از ستاره های بوکس ساری است که چندی پیش در مسابقات جام ریاست جمهوری آذربایجان تنها فردی بود که از کاروان اعزامی تیم ملی توانست مدال طلا را از آن خود کند که مورد حمایت و تشویق هیئت بوکس ساری قرار گرفت.

 

وی افزود: به دنبال سازمان دهی به ماهیت هیئت بوکس ساری هستیم و در این راستا نیز چندین کمیته از قبیل داوران، مربیان، فنی، پیشکشوتان، انظباطی و استعدادیابی راه اندازی شد.

 

مختارپور درباره تعداد بوکسورهای ساروی گفت: بیش از ۴۰۰ بوکسور ساروی در ۱۵ باشگاه شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

 

رئیس هیئت بوکس ساری خاطرنشان کرد: حسین روحی، هومن طقانی و سیداسماعیل احمدی از ستاره های خوش درخشیده ورزش بوکس ساری هستند.

 

وی رشته بوکس در ایران را نیمه حرفه‌ای دانست و خاطرنشان کرد: در ایران به صورت حرفه‌ای رشته بوکس دنبال نمی شود اما در ساری شاهد درخشش جوانان ساروی در این رشته ورزشی هستیم که به دلیل مشکلات پیش رو همچون مسائل معیشتی و شغلی پس از مدتی این رشته ورزشی را رها می کنند.

 

رئیس هیئت بوکس ساری افزود: من قهرمان بوکسوری را می شناسم که کارگری می کند و این نشان از مشکلات فراوانی است که ورزشکاران این رشته ورزشی متحمل می شوند.

 

*ضرروت ایجاد خانه بوکس

مختارپور مهم‌ترین مشکل ورزش بوکس ساری را نبود یک باشگاه اختصاصی یا خانه بوکس در شهرستان دانست و تاکید کرد: متاسفانه در ساری، باشگاهی که رینگ استاندارد و با امکانات مکفی برای تمرین ورزشکاران حرفه ای را داشته باشد نداریم.

 

وی افزود: به غیر از ساری که مرکز استان است تمامی شهرهای مازندران داری رینگ اختصاصی و استاندارد بوکس هستند.

 

رئیس هیئت بوکس ساری با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی بوکس کشور در ساری گفت: طبق قانون فدراسیون بوکس در هر شهری که مسابقات قهرمانی بوکس کشور برگزار می شود یک رینگ استاندارد، هدیه می‌دهند اما با کوتاهی رئیس وقت هیئت بوکس استان این مهم برای ساری پس از برگزاری مسابقه قهرمانی بوکس کشور اتفاق نیفتاد.

 

وی افزود: نصیری سرپرست جدید هیئت بوکس به شرط اختصاص سالن قول اختصاص رینگ را به ما داده است و بنابراین از مسئولان شهری از جمله شهرداری و اداره ورزش و جوانان ساری می‌خواهیم نسبت به اختصاص زمین برای احداث باشگاه و سالن این هیئت را همراهی کنند.

 

مختارپور گفت: ایجاد باشگاه اختصاصی یا خانه بوکس ساری می تواند در پرورش قهرمانان بوکسور ساروی تاثیر به سزایی داشته باشد و یک ظرفیت برای شهرستان قلمداد شود./ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.