پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

قهرمانان مسابقات پاراآسیایی مازندران تجلیل شدند

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، مراسم تجلیل از قهرمانان مسابقات پاراآسیایی مازندران امروز با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، فرماندار ساری  و مسئولان استانی در هنرستان شهید خیری مقدم ساری برگزار شد.

عباس علی رضایی فرماندار شهرستان ساری در این مراسم با اشاره به اینکه معلولیت هیچ گاه محدودیت نیست و همیشه شاهد بودیم در عرصه‌های مختلف جانبازان و معلولان افتخارآفرینی کردند، افزود: باید برای توانمندی معلولان جامعه تلاش کنیم که رشته‌های مختلف ورزشی برای سلامتی این قشر مهم و از نیازهای اساسی است.

وی تصریح کرد: با توجه بیشتر و بهتر به معلولان مانند بهسازی فضای عبور و مرور، ایجاد فضای آموزشی و ساخت فضای ورزشی می‌توانیم شاهد افتخارآفرینی آنان در عرصه‌ها و رشته‌های مختلف ورزشی باشیم.

تغییر نگرش جامعه به معلولان

مدیر آموزش و پرورش استثنایی مازندران  نیز گفت: هفته گذشته هفته پاراالمپیک بود که این هفته بهانه‌ای شد تا بتوانیم خودباوری و توانمندی معلولان را یادآور شویم.

قاسمی با تاکید بر ارتقا فرهنگ و نگرش جامعه نسبت به معلولان، افزود: بسیاری از معلولان از استعداد خاصی برخوردار هستند که نیازمند توجه جدی خانواده‌ها، مسئولان و جامعه بوده و همچنین باید درکنار دیدگاه مناسب به معلولان در زمینه معابر معلولان در خیابان و ادارات نیز توجه جدی شود.

وی گفت: سالن ورزشی مناسب برای معلولان نداریم تا مانند سایرین از امکانات ورزشی بهره‌مند شوند که با آموزش دانش‌آموزان معلول در عرصه‌های مختلف ورزشی، می‌توانند نمایندگان سرافرازی برای کشور ما در رشته‌های ورزشی باشند.

مدیرکل بهزیستی مازندران نیز در این مراسم گفت: ورزش پایگاه و محلی جهت بروز توانمندی معلولان بوده که در مسابقات پاراآسیایی ورزشکاران معلول مازندران خوش درخشیدند.

سید سعید آرام افزود: 11 ورزشکار و سه مربی از مازندران اعزام شدند که ورزشکاران موفق به کسب شش مدال طلا شدند و با بیان اینکه 74 درصد ورزشکاران موفق به کسب مدال شدند، افزود:کسب مدال توسط معلولان نشان دهنده ظرفیت خوب و ارزشمندی است که با برنامه‌ریزی درست نقش و حضورشان در ورزش قهرمانی پررنگتر می‌شود.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.