پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پرورش ۵۰۰ هزار قرقاول و کبک و هزار راس گوزن در برنامه شهرداری کیاسر

شهردار کیاسر با اشاره به وجود جاذبه‌های بکر گردشگری در منطقه گفت: زیرساخت‌های گردشگری در بخش چهاردانگه ساری فراهم شود.

8

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه ،خلیل الله انتظاری امروز در جلسه شورای اداری شهرستان ساری در ساختمان بخشداری چهاردانگه اظهار داشت: با توجه به اینکه شهر کیاسر ورودی هفت استان کشور است اما از زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه برای جذب توریست فراهم نشده است.

 

وی با اشاره به وجود جاذبه‌گردشکری در بخش چهاردانگه، اظهار داشت: دریاچه چورت، الندان و کیاسر،چشمه باداب سورت مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری منطقه بوده که باید برای توسعه رونق گردشگری مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

 

انتظاری با بیان اینکع کتاب مصور گردشگری چهاردانگه را در دست چاپ داریم افزود: جاذبه‌های گردشگری ۱۰۰ روستا و شهر کیاسر را در این کتاب دیدیم و با این کار می‌خواهیم جاذبه‌های گردشگری منطقه را به مسافران و گردشگران معرفی کنیم.

 

وی بیان کرد: اکنون در حال رایزنی با سرمایه‌گذار برای پرورش گوزن و قرقاول در منطقه هستیم قرار شد سالانه ۵۰۰ هزار قطعه قرقاول و کبک و هزار راس گوزن را پرورش دهیم و آنها را در منطقه رهاسازی کنیم تا گردشگر و شکارچیان برای تفریح به منطقه سفر کنند و با این اقدام درامدی برای شهرداری ایجاد کنیم.

 

شهردار کیاسر افزود: بخش و شهر کیاسر از نظر اقتصادی ضعیف است ولی از لحاظ فرهنگی و اجتماعی هیچ ضعفی نداریم وباید بخش اقتصاد خودمان را شکوفا کنیم تا زمنیه رشد و توسعه را در وسیع ترین بخش استان فراهم کنیم.

 

انتظاری با اشاره به اینکه طرح جامع شهر کیاسر پس از ۲۳ سال به تصویب رسید و حدود ۷۵۰  هکتار به وسعت شهر اضافه شد، تصریح کرد: امیدواریم با ساخت و ساز در این مناطق شاهد رشد چشمگیر جمعیت در شهر کیاسر باشیم.

 

وی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر حقوق‌ها  پرسنل شهرداری به روز پرداخت می‌شود‌ افزود: اکنون جز بدهی‌های پروژه‌های نیمه‌کاره بدهی دیگری نداریم./تسنیم

8 نظرات
  1. دید انتقادی می گوید

    شهرداری کیاسر انگار دارد از مسیر حرکتی خود خارج می شود!
    متاسفانه مدیریت شهری در دنیایی مجازی و رسانه ای سیر می کند و شورا ها هم چشم و گوش خود را بسته اند و به ایشان اختیار تام دادند تا در دنیای خود سیر کند.

  2. reza می گوید

    اقای شهردار همه بیکارا تو پروژهای قبلی شما مشغول شدن دیگه بیکار نداریم بیاد قرقاول پرورش بده

  3. azad می گوید

    سازمان محیطزیست با این عظمت اداری اش در شمال کشور ۱۰۰ تا گوزن را نتوانسته حفظ و حراست کند. آن وقت شما ۱۰۰۰ راس گوزن را پرورش می دهید بعد هم در جنگل رها کرده تا گردشگر بیاید؟!!!
    جل الخالق!!!
    خوب بیا همین ورودی را درست کن.
    امتداد آن را به راه اصلی وصل کن.
    راستی از آن سیخ که روی تپه کاشتی چه خبر؟!!
    یادت هست که می گفتی بلندترین پرچم ایران در کیاسر، گردشگر می آورد.
    خداوند انشا ا… به مردم شریف کیاسر صبر عنایت فرماید.

  4. بچه محل می گوید

    با سلام واحترام ، امام هادی حدیثی دارد به این مضمون تا کاری راانجام نداده اید آن را بر زبان نیاورید زیرا با گفتن ،آن کار اجراییت خود را از دست می دهد .
    جناب آقای انتظاری شهردار محترم شهر کیاسر همه ی ما می دانیم که کیاسر استعداد جذب توریست را دارد و می تواند از جاذبه های گردشگری استان وکشور باشد ، ازاینکه شما می فرمایید با پرورش قرقاول وگوزن ، این رویایی بیش نیست وامکان چنین کاری هم نیست چرا که ما در ایجاد مجتمع دامپروری پشتکوه ماندیم واین گفته ی شما چیزی شبیه ایده های تخیلی است که می توان با آن فیلم دراماتیک ساخت .

  5. نوه ننه جون چهاردانگه می گوید

    یه سوال از شورای شهر کیاسر:
    بزرگترین و بلندترین پرچم ایران که در کیاسر نصب شده، هزینه اش چقدر شده و الان چه وضعی داره؟ آمار میدید که تا الان چند هزار تا توریست و ایرانگرد برای دیدن پرچم کیاسر اومدن و چقدر درآمدزایی و اشتغال داشته (البته بغیر از اون شرکتی که نصبش کرد و برای نگهداریش!!! پول میگیره)؟؟؟؟

    راستی ننه جونم که خبر ۱۰۰۰ گوزن رو شنید، گفت: این هزار تا گوساله گوزن که شهردار کیاسر میخواد بدنیا بیاره و پرورش بده هزار تا گوزن مادر و حداقل ۳۰۰-۲۰۰ تا گوزن نر لازم داره!!! ننه جونم ادامه داد که خواهرزاده ام که کارشناس محیط زیسته، درگوشی بمن گفته که خاله جون! همه گوزنهای مازندران کمتر از ۵۰۰ تا هم نمیشن که هر روز دارن شکار میشن و نسلشون داره از بین میره!!!!!

  6. چاردانگ می گوید

    انسانها تا حدی ظرفیت دارند و زمانی می رسد که ممکن بی محابا اندیشه ها و رویاهای خود را بر زبان بیاورند ایا فرماندار مرکز استان که در جلسه به عنوان مقام عالی دولت تدبیر و امید حضور داشتند و مدیریت شهری مرکز استان را مخاطب قرار دادند آیا به حرف های رویایی شهردار چهاردانگه واکنش نشان ندادند!

  7. !!!!!! می گوید

    فعلا جاذبه کیاسر شده اشغال های شهر های دیگه که پشتکوه جمع شده ،اقای شهردار لطف کنن به اون جاذبه ها برسن!!!!!!!!!!!

  8. كياسر ديار اجداد من می گوید

    با سلام من متولد ساری هستم و پدرم متولد کیاسر هست . به کیاسر خیلی علاقه دارم اما همیشه از بچگی هایم نیز به آنجا می آمدم ایده ها خوبه مردم کیاسر باید همبستگی داشته باشند. شاید یکی از موضوعات جالب برای کیاسر ایجاد پیست اسکی باشه که می تونه جاذبه توریستی ایجاد بکنه. کیاسر باید بافت سنتی خودش رو حفظ کنه و کوچه ها سنگفرش شده با خانه های سنتی و بوی نان در تنورهای محلی و ایجاد تور های گردشگری می تونه به درآمد شهر کیاسر کمک کنه. منطقه وا او که شبیه به باداب سورت می باشه به طور کلی در کیاسر فراموش شده است. از یک استاد زمین شناسی شنیدم که کیاسر یکی ا ز جاذبه های سنگ شناسی برای این رشته هست که می تواند تورهای علمی و دانشگاهی راجع به این موضوع ایجاد بشه .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.