پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

قادری فر: طرح‌های دانش بنیان مازندران حمایت می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، اسماعیل قادری فر شامگاه پنجشنبه در دیدار با استاندار مازندران اظهار داشت: معاونت علمی برای فعالیت در زمینه‌های مختلف با استانداری و دستگاه‌های اجرایی استان در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان آمادگی کامل دارد.

وی افزود: معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری در راستای شکل‌گیری و تقویت زیست بوم نوآوری و با رویکرد حمایت از کارآفرینی فناورانه با حمایت‌ها و اعطای تسهیلات به شرکت‌های خصوصی  دانش بنیان، ظرفیت تولید و اشتغال را افزایش می‌دهد.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری گفت: باید به اثرات مخرب زیست محیطی و مدیریت پسماند در مازندران با استفاده از ابزارهای فناوری نوین نیز توجه بیشتری شود.

وی بیان کرد: برای رفع مشکلات پسماند، چند شرکت دانش بنیان در بخش امحای زباله‌های بیمارستانی در استان فعال و خواستار همکاری با بیمارستان‌ها هستند.

قادری فر با تایید سیاست پروژه محوری استاندار جدید، از آماده بودن کامل معاونت علمی در حمایت از کسب و کارهای فناورانه و نوآورانه در این  استان خبر داد.

توسعه فرصت‌های کسب کار دانش بنیان در مازندران

احمد حسین زادگان استاندار مازندران نیز با اشاره به اینکه توسعه فرصت‌های کسب و کار و اشتغال پایدار با توسعه شرکت‌های دانش بنیان شکل می‌گیرد، افزود: با ارائه برنامه‌های مدون کاربردی و عملیاتی از دستگاه‌های اجرایی و  با مشارکت اجتماعی مردم در توسعه استان گام بر می‌داریم.

استاندار مازندران بر استفاده از فناوری‌های نوین و اجرایی شدن دولت الکترونیک در سازمان‌ها تاکید کرد و خواستار حمایت و همکاری معاونت علمی در اجرایی شدن این طرح شده است.

وی گفت: باید به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در استان توجه بیشتری شود تا از این طریق بتوانیم فرصت‌های کسب و کار بیشتری را ایجاد کنیم.

نازک تبار، رئیس دانشگاه پیام نور مرکز ساری نیز در این دیدار با تاکید بر همکاری دانشگاه‌ها با دستگاه‌های اجرایی در استان، گفت: با تعدد دانشگاه در مازندران می توانیم توسعه مناسبی در زمینه علم و فناوری داشته باشیم و سهم واحدهای فناور و دانش بنیان در استان را افزایش دهیم.

 /ن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.