پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فیلم: وعده‌ها همچنان پررنگ‌تر از حل معضل زباله در چهاردانگه است

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از فارس از شهرستان ساری، مردم منطقه چهاردانگه مازندران نسبت به انتقال طولانی مدت زباله شهرستان ساری به شدت گلایه‌مند هستند.

وعده 6 ماهه انتقال زباله و دفن بهداشتی آن هیچ کدام محقق نشده و در حال حاضر انتقال زباله به این منطقه وارد چهاردهمین سال متوالی شده است و از دفن بهداشتی آن هم خبری نیست.

مقامات محلی منطقه اذعان دارند که شیرابه‌های زباله آب‌های زیرزمینی را آلوده کرده اما متولیان بهداشتی درمانی استان این مباحث را رد کرده‌اند.

دستگاه تصفیه زباله که در محل دپو  نصب شده است بلااستفاده رها شده و وعده‌های احداث کارخانه زباله‌سوز سال به سال تمدید می‌شود.

گلایه‌های مردمی چند سالی است که قوت بیشتری گرفته است و گاهی در غالب کمپین و یا گروه‌های متفاوت به مسؤولان محلی و استانی منتقل می‌کنند.

پیگیری ساماندهی زباله در استان مازندران در دوره محمد اسلامی به عنوان استاندار تا حدودی قوت گرفته بوده است، اگرچه تغییراتی جدی در دفن زباله انجام نشده است اما وعده‌های دل گرم کننده و دیدار چهره به چهره با مردم تا حدودی نوید بخش پیگیری‌ها برای ساماندهی این معضل بزرگ در استان مازندران بوده است.

احمد حسین‌زادگان هم یکی از برنامه‌های محوری خویش را ساماندهی کارخانه‌های زباله سوز اعلام کرده است اما زمان بهره‌برداری کارخانه زباله‌سوز نوشهر دوباره تمدید شده است و زمان بهره‌برداری کارخانه زباله‌سوز ساری حداقل از نگاه مردم منطقه چهاردانگه به هیچ وجه فرا نمی‌رسد، اما مجری طرح از آغاز نصب کوره‌های بزرگ زباله‌سوز خبر داده بود.

تلاش‌های مردم منطقه چهاردانگه برای پیگیری برای جلوگیری از انتقال زباله به منطقه چهاردانگه مازندران منجر به دیدار تعدادی از نمایندگان این مردم با فرماندار ساری شده است.

عباسعلی رضایی در ارتباط با دیدار مردم منتقد نسبت به حمل زباله به منطقه چهاردانگه مازندران، اظهار کرد: مردم منطقه انتظارات خودشان را نسبت به انتقال زباله مطرح کردند و انتظارات به حقی بود.

وی با اعلام اینکه مباحث مطرح شده مردم چهاردانگه مازندران در ارتباط با جلوگیری از انتقال زباله معقول  و منطقی است، تصریح کرد: به مردم منطقه قول دادند که مدت زمان کوتاهی نسبت به انتقال اقدام کرده و این موضوع عملیاتی نشده است.

فرماندار ساری با اعلام اینکه عدم تحقق وعده‌های مسؤولان نسبت به جلوگیری از انتقال زباله به این منطقه همه مربوط به کم کاری نیست، گفت: کمبود اعتبارات یکی از معضلات جدی در این بخش است.

وی در پاسخ به این سؤوال که یکی از مباحث مطرح شده درباره کارخانه زباله‌سوز، بحث انحراف بودجه این پروژه است، بیان کرد: اختلاف نظر بین دو پیمانکار در اجرای طرح وجود دارد اما انحراف بودجه تاکنون مشاهده نکردم.

رضایی در پایان میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه را در حال حاضر مناسب اعلام کرد.

پروژه زباله‌سوز ساری بنا بر اطلاعات مقامات محلی استان مازندران قرار بود در سال 95 به بعد به بهره‌برداری برسد که از آن زمان تاکنون هر سال این وعده‌های تمدید می‌شود.

مهمترین موضوع در منطقه چهاردانگه دپو زباله است که قول داده شده بود زباله‌ها در منطقه دفن بهداشتی می‌شود که در حال حاضر از این موضوع هم خبری نیست، بلااستفاده بودن دستگاه تصفیه شیرابه زباله هم از دیگر دغدغه‌ها مردم است که انتقادها تاکنون راه به جایی نبرده است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.