پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فیلم شهدای "خان‌طومان" در مازندران ساخته می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از وابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، سردار عبدالله ملکی در جلسه هماهنگی ساخت فیلم شهدای خان‌طومان با تأکید بر اینکه برای ساخت این مجموعه باید با وضو وارد کار شویم اظهار داشت: همه کسانی که به نوعی در تولید این فیلم دخیل هستند باید با نگاه و نیت خدایی عمل کنند. اگر با چشم دل ببینید و با زبان دل حرف بزنید فیلم شما مانند شهید حججی عزیز می‌شود.

وی از حمایت همه جانبه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از تهیه‌کنندگان این فیلم خبر داد و گفت: سعی کنید با پرداختن به موضوع امر به معروف و نهی از منکر نسبت به ترویج و گسترش این مقوله همت و تلاش داشته باشید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران نیز خواستار تشکیل کارگروه فیلم و سریال با موضوع سرداران و خلبانان شهید این استان شد.

ملکی بیان کرد: در حوزه تدوین در دوره چهار ساله کارهای بسیار خوبی انجام شد که نتیجه آن تولید 110 عنوان کتاب بود.به مناسبت چهلمین سال تولد انقلاب اسلامی در صورت تأمین اعتبار تعداد 40 عنوان کتاب با موضوع انقلاب و دفاع مقدس استان در ایام دهه مبارک فجر رونمایی می‌شود.

وی از تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان نیز به عنوان یکی از کارهای شاخص این حوزه یاد کرد و گفت: کار پژوهشی در این بخش آغاز شده و قرار است از هزار مدخلی که تاکنون تهیه شد پنج عنوان کتاب در یک فرآیند پنج ساله تهیه و تولید شود.

مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران، ساخت فیلم و سریال با موضوع سرداران و خلبانان شهید استان را یکی از راه‌های معرفی و شناساندن قهرمانان دفاع مقدس به نسل جوان و آینده کشور عنوان کرد و افزود: نیاز است با ورود و حمایت استانداری مازندران در این حوزه نسبت به تشکیل کارگروه فیلم و سریال استانی کارهایی صورت گیرد.

وی از تهاجم فرهنگی به عنوان سیل بنیان کن یاد کرد و بیان داشت: در مقابل این هجمه فرهنگی نیاز است کار انقلابی صورت گیرد و تنها جایی که ما می توانیم دفاع مقدس و آموزه های دینی را به نمایش بگذاریم مرکز فرهنگی است.

ملکی از استقرار ستاد مرکزی راهیان نور استان در اردوگاه هفت تپه واقع در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خبر داد و گفت: یکی از اهداف ما آشنا کردن دانش‌آموزان و دانشجویان استان با این مکان است که در قالب اردوهای دانش‌آموزی و دانشجویی صورت می‌گیرد.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.