پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فیلم: «تینار»؛ روایت مدرسه ای با یک دانش آموز در چهاردانگه

2

برنامه «غوغای بی هیاهو» این هفته به یک مدرسه قدیمی سفر کرده که هر روز محل قرار یک معلم و یک دانش آموز است. سید جابر موسوی معلم این مدرسه، سال ها در مناطق محروم تدریس کرده. تنها شاگرد این مدرسه مرتضی نام دارد که چون برادر بزرگترش برای درس خواندن به شهر رفته؛ تنهاست. تنهاییِ مرتضی او را پسری تلاشگر و آرام بار آورده است. شاید تصور یک مدرسه با یک معلم و دانش آموز سخت باشد و این از زیبایی های این قسمت است. معلم فداکاری که روزی یک ساعت با ماشینش می رود تا به مدرسه ای با یک دانش آموز برسد.

داستان این برنامه در روستای سادات محله چهاردانگه می گذرد.  شغل اصلی اهالی این منطقه دامداری و شالیکاری ست. دور زمانی جمعیت این روستا بسیار زیاد بوده و این روزها جمعیت بسیار کمی باقی مانده ولی همین اهالی پرتلاش و زحمت کش، روستا را شاداب نگه داشته اند. خانه هایی با دیوارهای سفید رنگ، جنگل انبوه و کوچه پس کوچه های سرسبز از زیبایی های این قسمت از مستند است. “تینار” به گویش مازندرانی تنها معنی می دهد.

مستند «غوغای بی هیاهو»، تمام مدارس کوچک ایران را به تصویر می کشد. این مستند به دور از پرگویی و با انتخاب تصاویری بکر از زندگی روستایی و بومی مناطق مختلف ایران، روایت هایی جذاب را برای بینندگان این برنامه تدارک دیده است.

این مستند کاری ست از گروه اجتماعی فرهنگی که با مشارکت وزارت آموزش و پرورش و تهیه کنندگی مهدی بابایی تهیه شده و پنجشنبه ها ساعت 19:30 در جدول پخش برنامه های شبکه دو سیما قرار می گیرد.

دانلود نسخه HD 720 | مدت زمان: 30:14 | حجم: 221 مگابایت

 

2 نظرات
  1. محمد می گوید

    سلام. چرا لینکش معیوبه؟ نمیشه دان کرد

  2. محمد می گوید

    سلام. دوستان لینکش خرابه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.