پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فوتی‌های ناشی از حوادث کار در مازندران کاهش یافت

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران،علی عباسی فوتی‌های ناشی از حوادث کار در مازندران را در هشت ماهه سال جاری، 64 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: جان‌باختگان ناشی از حوادث کار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 9 درصد کاهش داشت.

وی افزود: بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان در هشت ماهه سال جاری به ترتیب شهرستان ساری با 10، آمل با 9 و تنکابن با 8 مورد بیشترین و  شهرهای سوادکوه، نکا، جویبار و گلوگاه هر کدام با یک مورد فوتی،‌ کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

عباسی تصریح کرد: بر اساس این گزارش عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی با 26 نفر، برق گرفتگی با 25 مورد، اصابت جسم سخت با 7 و سایر موارد با 6 مورد در رتبه بعدی قرار دادند.

وی افزود: بر اساس تفکیک ماه مرداد با 16، مهر با 12 ، تیر با 9 مورد بیشترین و فروردین با 5 مورد کمترین آمار فوتی در آن به ثبت رسید. سنین 31 تا 40 سال با 17 مورد بیشترین فوتی و کمتر از 20 سال با 5 فوتی کمترین آمار را داشتند.

عباسی با بیان اینکه از تعداد 64 مورد فوتی 53 نفر متاهل و مابقی مجرد هستند، گفت: از 64 فوت شده حوادث کار در هشت ماه سال جاری 4 نفر دارای ملیت غیر ایرانی هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است، گفت: ارزش نهادن به جان انسانها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استانداردها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع‌رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده از مهم‌ترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار است.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.