پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فنی وحرفه ای کیاسر بیشترین سهم آموزش را از لحاظ تعداد روستا دارد

رئیس اداره آموزش اداره کل آموزش فنی و حرفه ای تصریح کرد: کیاسر با آموزش در 17 روستا در بخش آموزش روستاییان بیشترین سهم را از لحاظ تعداد روستاها دارد.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه ساری، به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران امیر جمشیدی رئیس اداره آموزش این اداره کل با اعلام این خبر عنوان داشت: از میزان تعهد 530 هزار نفر – ساعت در سال 93 اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران در آموزش مناطق روستایی با تحقق 146 درصدی آن 774 هزار نفر – ساعت آموزش در روستاها در قالب تیم سیار داده شد.
 
جمشیدی ادامه داد: در سال 93 یکی از اهداف آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای، توانمند سازی روستاییان، بخصوص بانوان روستایی بوده است که این هدف با آموزش در 147 روستا تحقق پیدا کرده است که در این میان تعداد 3814 نفر آموزش های مهارتی را فرا گرفته اند که 2 هزار 593 نفر از آنان بانوان روستایی بودند.
 
رئیس اداره آموزش  اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در ادامه تصریح کرد: کیاسر با آموزش در 17 روستا در بخش آموزش روستاییان بیشترین سهم را از لحاظ تعداد روستاها و مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره 3 ساری با 85 هزار 249 نفر ساعت و 334 نفر مرد و زن بیشترین سهم را از لحاظ تعداد آموزش دیدگان از آن خود کردند.
 
وی افزود: 17 مرکزآموزش فنی و حرفه ای در مازندران از 21 مرکز در آموزش روستاییان با 156 رشته آموزشی در قالب 4 گروه آموزشی کشاورزی، صنعت، خدمات و فرهنگ و هنر با تعداد 273 دوره آموزشی شرکت داشته اند و به روستاییان خدمات آموزش مهارتی را ارایه دادند.
 
جمشیدی با بیان این موضوع که تعهد اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران در این بخش آموزش در سال 94 نیز 600 هزار نفر ساعت در 300 روستا است، گفت: در سال 94 تعهد آموزش روستایی هم از لحاظ نفر ساعت آموزش و هم از لحاظ تعداد روستاها افزایش داشته است که این نشان از اهمیت این آموزش روستاییان داشته تا با مهارت آموزی و توانمند سازی روستاییان گامی بلند در راستای خودکفایی آنان و ایجاد اشتغال پایدار و در نهایت تحقق اقتصاد مقاومتی برداریم.
 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.