پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فعال شدن 4 نوروزگاه در ساری + تصاویر

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از فارس، ساری با طبیعت سرسبز، دریای آرام،جنگل‌های انبوه و جاذبه‌های تاریخی بی‌شمار همواره یکی از مقاصد گردشگران است.

این شهر علاوه بر طبیعت زیبا و منحصر به فرد دارای بناهای تاریخی و دیدنی فراوانی است که دیدن از آنها لذت سفر را دوچندان می‌کند.

چشمه سورت یکی از زیباترین و بی‌نظیرترین چشمه پلکانی جهان است که به‌عنوان دومین اثر طبیعی کشور و دومین چشمه آب شور جهان به ثبت رسید از جاذبه‌های گردشگری مرکز مازندران است.

این چشمه از سوی سازمان گردشگری در سال 87 پس از کوه دماوند در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد و در حال حاضر با هدف گسترش امکانات گردشگری و روستاهای اطراف در حوزه گردشگری طبیعی و بوم‌گردی مورد توجه خاص مسافران و گردشگران است که نوروز امسال نیز می‌تواند در راس توجه گردشگران باشد.

 لذت سفر در جنگل‌های بکر و انبوه این شهرستان را نمی‌توان از ذهن دور کرد که اگر یک‌بار چنین سفری را تجربه کرده باشید به طور حتم مقصد گردشگری در تعطیلات دیگر خواهد بود.

برج رسکت با قدمت بیش از 5 هزار سال، عمارت کلبادی با قدمت 200 ساله، مسجد جامع ساری نخستین مسجد شمال ایران بعد از ورود اسلام، مجموعه تاریخی فرح‌آباد و آب انبار نو و میدان ساعت از جاذبه‌های تاریخی شهرستان ساری به شمار می‌رود.

در کنار جاذبه‌های تاریخی شهرستان ساری می‌توان به جاذبه‌های طبیعی از جمله پناهگاه حیات وحش سمسکنده و دشت‌ناز، دریاچه الندان، دریاچه چورت، سد سلیمان‌تنگه، آبشار اوبن،شیرین‌رود، پارک جنگلی شهید زارع اشاره کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: با توجه به اینکه به نوروز نزدیک می‌شویم تمامی دفاتر و خدمات مسافرتی مرکز استان مازندران آماده پذیرش از مسافران و گردشگران نوروزی است.

محسن باستانی مجاوری افزود: دو مدرسه با ظرفیت 44 اتاق در شهر ساری، 11 هتل، مهمان‌پذیر و متل، واحدهای خانه مسافر، بوم‌گردی و زائرسراها آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی هستند.

وی به وجود جاذبه‌های تاریخی و طبیعی در بخش‌های دودانگه، چهاردانکه و فرح‌آباد ساری اشاره کرد و گفت: چهار واحد اقامت‌گاه بوم‌گردی دارای مجوز داریم و بیش از 30 واحد نیز در حال گرفتن مجوز هستند.

رئیس اداره گردشگری ساری اضافه کرد: همچنین 70 مجوز خانه مسافر داریم که در دو ماه اخیر به 198 رسید.

باستانی بیان کرد: موضوعی که به‌صورت ویژه در دستور کار ما قرار دارد بحث برخورد با خانه مسافرهایی  است که به‌صورت غیرقانونی درحال فعالیت هستند و در حال سامان‌دهی این اماکن هستیم.

وی به ظرفیت تاریخی و طبیعی خانه کلبادی، مسجد فرح‌اباد، سایت باستانی وستمین، سورت و دریاچه الندان مرکز استان مازندران اشاره کرد و افزود: سالانه شاهد افزایش 10 درصدی گردشگران به شهرستان ساری هستیم که امسال پیش‌بینی می‌کنیم شاهد افزایش 20درصدی حضور گردشگران باشیم.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی در ساری رقم زده شده می‌توان گفت ساری پایلوتی برای گردشگران نوروزی و سایر ایام تعطیلات خواهد بود.

رئیس اداره گردشگری ساری با اعلام اینکه چهار نوروزگاه در میدان امام، میدان فرح آباد، بلوار کشاورز و امام رضای این شهرستان احداث می‌شود، افزود: در این ایام تورهای گردشگری نیز فعال خواهد بود.

باستانی خاطرنشان کرد: ساری دارای دریا، جنگل و دشت است، می‌توان گفت منطقه‌ای که دارای این جاذبه باشد مکان جذاب و دیدنی برای گردشگران خواهد بود.

به گزارش فارس، شهرستان ساری دارای جذابیت‌های تاریخی و گردشگری بی‌شماری است که تجربه سفر در نوروز می‌تواند لذت‌بخش باشد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.