پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فعالیت 70 درصدی واحدهای تولیدی در مازندران

0

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان مازندران با اشاره به فعالیت 70 درصد واحدهای تولیدی در استان گفت: امسال مازندران شاهد افزایش هفت درصدی صادرات بود.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، «سید مجتبی رضوی» در جمع خبرنگاران تصریح کرد: استاندار مازندران خانه صنعت و معدن را به‌عنوان یک تشکل پذیرفته و از توانایی‌های ما در رویدادهای اقتصادی استان استفاده می‌کنند.

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان مازندران با اشاره به برنامه ششم و طرح مطالعاتی استان مازندران افزود: خانه صنعت، معدن و تجارت از واحدهای فعال که اشتغال را حفظ و یا ارتقا دادند از سال ۸۸  حمایت‌ می‌کند.

رضوی با بیان این‌که در کمیته تقویت صادرات مشکلات روابط بین‌الملل وجود دارد، خاطرنشان کرد: پنجره واحد باید با ساختار تطبیق داده شود تا موفقیت حاصل شود و این موضوع یک چالش  بوده و فرهنگ آن باید جا بیفتد.

وی افزود: فکر غلطی است که معدن تخریب شدید محیط زیست را در پی دارد، بلکه آمارها حاکی از آن بوده که درصد تخریب محیط زیست توسط معدن در سراسر جهان کمتر از احداث ساختمان‌هاست.

رضوی یادآور شد: متأسفانه ما مصرف‌کنندگان خوبی هستیم و کشور ما در طول سال‌ها با فروش نفت اداره شده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان این‌که چهار گرید معدنی در استان وجود دارد، گفت: در استان مازندران معادن به شن و ماسه محدود است در حالی که همه کانی‌ها را می‌توانیم استخراج کنیم.

وی افزود: با توجه به این‌که در کشور با کاهش صادرات مواجه بودیم اما در مازندران هفت درصد بیشتر از سال گذشته صادرات انجام دادیم  و ۲۲۰ میلیون دلار به عراق صادرات انجام شد.

رضوی ادامه داد: هم‌چنین در زمینه صدور مجوز اقداماتی انجام شده تا صدور مجوز بدون تخصص انجام نشود و گریدبندی واحدهای صنعتی نیز در دستور کار بوده، هم‌اکنون ۷۰ درصد واحدهای تولیدی مازندران فعال است و 50 درصد از این مقدار با ظرفیت کامل در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به انعقاد توافقنامه با اتاق مشترک اوکراین و ایران افزود: هدف ما از این تفاهمنامه افزایش ارتباط واحدهای صنعتی در زمینه صادرات و واردات با اوکراین است.

رضوی با بیان این‌که صادرات از راهکارهای برون‌رفت از وضعیت کنونی است، یادآور شد: از برنامه‌های خانه صنعت و معدن شناسایی پتانسیل‌های صادراتی استان مازندران است که برای این کار به‌دنبال ارتباط موثر با کشورهای حاشیه دریای خزر هستیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.