پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فعالیت یک محیط بان به ازای هر ۱۳ هزارهکتار عرصه های طبیعی مازندران

0

به زارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از روابط مومی استانداری مازندران، علی نبیان در آیین گرامیداشت روز محیطبان در ساری با تبریک روز محیطبان از آن به عنوان فرشته های حافظ جانداران و گیاهان بی دفاع یاد کرد و گفت: محیطبانان برای حفظ و حراست از طبیعت جانشان را بذل می کنند.

وی با بیان اینکه در استان به ازای هر ۱۳ هزار هکتار یک محیط بان فعالیت می کنند اظهار داشت: این رقم در کشور به ازای هر شش هزار هکتار است.

وی با تاکید بر اینکه محیط طبیعی و جانوری متعلق به همه مردم و نسل ها است افزود: هماهنگونه که دولت یازدهم به محیط زیست توجه داشت در دولت دوازدهم نیز به این حوزه توجه خواهد شد و اگر قرار است اتقاق زیبایی در حوزه های مختلف رخ دهد باید همه بخش ها دست به دست هم دهیم.

معاون امور عمرانی استانداری مازندران یادآور شد: انجمن ها و سمن های مردم نهاد در حفاظت از عرصه های طبیعی نقش مهمی دارند و این انجمن ها در حفاظت از گونه های نادر پرندگان مهاجر در فریدونکنار نقش اساسی داشته اند.

نبیان با عنوان اینکه با چشم انداز محیط زیستی فاصله داریم تصریح کرد: مازندران متعلق به همه مردم ایران اسلامی است و در ایام نوروز بیش از ۱۲ میلیون مسافر به استان سفر کرده اند و این نشان می دهد مازندران فقط متعلق به مردم استان نیست و تامین منابع آن باید ملی باشد.

معاون امور عمرانی استانداری مازندران با تاکید بر اینکه میانکاله و پناهگاه حیات وحش تنها مختص مازندران نیست از سازمان محیط زیست خواست تا برای حراست از این پناهگاه تلاش ویژه و گسترده تری داشته باشد.

نبیان به آتش سوزی های اخیر در پناهگاه حیات وحش میانکاله اشاره کرد و دلیل این آتش سوزی را عامل انسانی برشمرد و گفت: حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هکتار از عرصه های طبیعی براثر حریق از بین رفتند و برای صیانت از آن نیازمند همت عالی سازمان حفاظت محیط زیست هستیم.

وی بر لزوم تلفیق محیط زیست با حوزه های مختلف برای توسعه استان، پیمایش در این زمینه را برای اجرای طرح های توسعه ای ضروری دانست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.