پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فرصت برابر آموزشی با حذف آزمون مدارس خاص تحقق می یابد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از  اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران ؛ «سید عیسی میرشفیعی» در خصوص حذف آزمون های مدارس خاص و کتب کمک آموزشی اظهار داشت :دوره ی ابتدایی به استناد اسناد بالادستی دوره ای تربیتی محسوب شده و زیر بنای دیگر دوره های تحصیلی محسوب می شود.

وی رشد همه جانبه ی کودکان را به عنوان مهم ترین سرمایه های اجتماعی و فرصت دادن برای لذت بردن از دوران کودکی برشمرد و تصریح کرد: چنانچه کودک نتواند در دوران طلایی زندگی اش کودکی نماید قطعا” در آینده رفتار کودکانه ی وی مشکلات و آسیب های جدی به همراه داشته و برای رفع آن هزینه های زیادی باید پرداخت نمود .

میرشفیعی کودک و منافع اش را در مسیر توسعه امری مهم قلمداد کرد و اضافه کرد: هر موضوعی مغایر با آن باشد باید حذف شود . و توجه به عدالت آموزشی با در نظرگرفتن تفاوت های فردی بین افراد در شرایط موجود یک اصل کلیدی است .

وی با اظهار اینکه نظام آموزشی ما در مسیر توسعه با تمرکز بر دوران کودکی و نیازهای واقعی و طبیعی به دنبال ایجاد جامعه ای انسانی و اخلاق مدار است اظهار داشت: اجرای آزمون های مداوم و ارائه کتب کمک آموزشی غیر استاندارد و پر حجم فرصت های زندگی کودکانه را از فرزندانمان می رباید و نشاط و بالندگی را از آنان می گیرد .

میرشفیعی با تشریح ابعاد مختلف اقدام شجاعانه وزیر آموزش و پرورش در حذف ازمون مدارس خاص بیان کرد:باید بپذیریم هر نظام آموزشی که صرفا به تقویت ایجاد حافظه ای ذهن و گسترش محاسبات ذهن کودکان ما بنا شود نه تنها به عنوان یک عاملی ضد توسعه عمل می کند بلکه باعث تکثیر بی عدالتی خواهد شد .

میرشفیعی تقویت روح انسانی کودکان را ضروری دانست و اذعان:آنچه برای ما در نظام آموزشی اصل است انسان و تقویت جنبه های انسانی اوست وما باید تمام تجهیزات و امکانات را در خدمت به« انسان» بکار بگیریم و صرفا آموزش کودک ملاک عمل نیست.

معاون آموزش ابتدایی با طرح این موضوع که هر آموزشی که به جنبه ی انسانی نپر دازد در درون خود به بی عدالتی دامن می زند و بخش غیر انسانی ذهن را متورم می کند یاد آور شد:چنانچه بخش غیر انسانی ذهن بزرگ شود انسان به مانند ربات یا حیوان عمل خواهد کرد و اگر ما به دنبال تقویت بخش انسانی ذهن که همان توانایی اندیشیدن ، تمیز دادن و انتخاب کردن ها در اجتماع است هستیم باید به تقویت روح انسانی از دوران ابتدایی توجه ویژه نماییم.

میرشفیعی با ذکر این نکته که نظام آموزشی فعلی ما اگر دست از حافظه محوری بر ندارد و به بعد اندیشه انسانی نپر دازد خروجی اش ربات های بی احساس یا حیوانات موذی خواهد بود بیان داشت: کودکان در مدارس و منازل از انجام تکالیف سنگین و شرکت در کلاس های مختلف و انجام آزمون ها خسته و افسرده شده اند و فرصت بازی و در کنار همسالان بودن در جهت رشد اجتماعی و تقویت دیگر ابعاد انسانی راندارند و امروز با تصویب مصوبه در شورای عالی آموزش و پرورش بابت حذف آزمون ها به دنبال آن هستیم تا نظام آموزشی را در ریل واقعی آن قرار داده تا منجر به خروجی متناسب با اهداف که همان تربیت است بشود و در این مسیر همه ی دلسوزان نظام تعلیم و تربیت باید کمک نمایند . با حذف آزمون ها روح نشاط و بالندگی به دوره ی ابتدایی بازگشت می نماید.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران افزود:باید بپذیریم که هدف از موسسات ، مراکز و افرادی که در مقابله با اجرایی شدن این مصوبه گام بر می دارند، چیزی نیست جز این که منافع شخص آنان به مخاطره افتاده است و هرگز منافع انسانی مطمع نظر آنان نبوده و نمی باشد.

وی درپایان بیان داشت : جدا سازی دانش آموزان و خاص نگری مدارس بایستی از نظام آموزشی ما رخت بر بندد و والدین و دانش آموزان از فرصت های برابر آموزشی و تربیتی بر خوردار باشند، در این میان ماموریت اصلی نظام تعلیم و تربیت کشف و شناسایی استعداد ها و هدایت آنان است که با اجرای برنامه ی ملی شهاب در آموزش و پرورش به دنبال تحقق آن مهم برای همه ی دانش آموزان هستیم که اجرای آزمون های ورودی پایه ی هفتم مدارس خاص برای سال تحصیلی 98-97 را نخواهیم داشت و این گونه مدارس به صورت عادی از دانش آموزان ثبت نام به عمل خواهند آورد.

سید عیسی میرشفیعی، اهل روستای لنگر بخش چهاردانگه، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران از معاونین موفق این حوزه در سطح کشور می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.