پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

غافلگیری طبیعت در مازندران/ توصیه به باغداران

0

پایگاه خبری چهاردانگه: به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، بارش برف در بیست‌وششمین روز از فصل بهار آسمان مازندران را غافلگیر کرد.

بارش برف در شرایطی آغاز شد که همه با نگرانی به‌ویژه کشاورزان به استقبال تابستانی گرم می‌روند.

بارش برف و باران در این زمان از سال که کشاورزان در حال آماده‌سازی و برخی خزانه‌گیری هستند همراه با خوشحالی کشاورزان بوده است.

بارش باران و برف درحالی در این زمان از سال آغاز شد که پاییز و زمستان کم‌بارشی را تجربه کردیم به‌طوری‌که بحث تنش آبی برای همه مردم ملموس شد.

باران نوید رحمت الهی بوده و آمدنش همراه با شادی است که در فصل بهاری خوشحالی‌اش وصف‌ناپذیر است به‌ویژه در این زمان از سال که دغدغه و نگرانی از تنش و استرس آبی است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: باتوجه به نقشه‌های هواشناسی، از عصر امروز تا پایان روز دوشنبه 27 فروردین ماه)، با تقویت سامانه سرد بارشی، شاهد تشدید بارش باران در مناطق ساحلی و جلگه‌ای و همچنین بارش برف در ارتفاعات استان خواهیم بود.

احمد اسدی بیان کرد: در ارتفاعات و محورهای کوهستانی به‌دلیل بارش برف و پدیده مه، کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد پیش‌‏بینی می‌شود.

وی ادامه داد: باغداران مناطق کوهستانی نیز با توجه به بارش برف و کاهش دما تمهیدات لازم را به‌عمل آورند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران یادآور شد: همچنین در مناطق ساحلی و جلگه‌ای به‌دلیل بارش باران آب‌گرفتگی معابر دور از انتظار نیست.

اسدی در پایان گفت: دریای مازندران نیز در این مدت به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.