پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

عید فطر، جلوه‌گاه همبستگی و اقتدار اسلامی

0

یک مدرس دانشگاه گفت: می‌توان عید فطر را جلوه‌گاه همبستگی و اقتدار اسلامی عنوان کرد.

حجت الاسلام «سلیمان حلیمی جلودار» در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فرارسیدن عید سعید فطر با بیان این‌که این عید جشن تولد فطرتی است که انسان را از غبارها و زنگارها پاک و به زیباترین شکل خودنمایی می‌کند، اظهار کرد: مسلمانان که در ماه رمضان به روزه‌داری مشغول بودند و از خوردن، آشامیدن و بسیاری از کارهای مباح دیگر امتناع ورزیدند و یک ماه با خدای خود راز و نیاز و بندگی کردند اکنون پس از گذشت ماه رمضان در نخستین روز ماه شوال اجر و پاداشی که خداوند به آنان وعده داد را طلب می‌کنند.

مدرس دانشگاه با اشاره به این‌که عید فطر یکی از اعیاد بزرگ در سنت اسلامی است، تصریح کرد: مسلمانان در این روز امتحان خود را در ماه مبارک رمضان در معرض قبولی پروردگار قرار می‌دهند و خود را برای ورود به سال آینده در ماه مبارک رمضان آماده می‌کنند.

کارشناس مذهبی با اشاره به این‌که عید سعید فطر، عید پاداش گرفتن روزه‌داران است، افزود: این روز به قدری باعظمت است که امام صادق(ع) می‌فرماید «خدای متعال به اندازه همه کسانی که در ماه رمضان از آتش جهنم آزاد کرده روز عید فطر به اندازه همه آنان، بندگانش را از آتش جهنم دور می‌کند».

حلیمی عید فطر را روز پیروزی طاغوت بر نفس دانست و تصریح کرد: در کلاس درس ماه مبارک رمضان زنگارهای گناه از وجود انسان زدوده می‌شود.

مدرس دانشگاه در ادامه عید فطر را جلوه‌گاه همبستگی و اقتدار اسلامی برشمرد و افزود: یکی از اعمال روز عید فطر اقامه نماز است و مستحب است که مردم در خارج از شهر و زیر آسمان نماز عید را برپا کنند.

حلیمی یادآور شد: عید فطر شکوه اقتدار و حضور مسلمانان را در برپایی نماز عید به نمایش می‌گذارد و باید مواظب سرمایه معنویت و تقوی و خلوص و عمل صالحی که در یک ماه رمضان جمع کردیم، باشیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.