پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

عکس بزرگان چهاردانگه در مکه معظمه – سال 1338

این تصویر در سال 1338 هجری شمسی در حالی که تعدادی از بزگان آن زمان چهاردانگه به سفر حج مشرف شده بودند گرفته شده است.

1

 

چند قطعه عکس از بزرگان چهاردانگه در همین پایگاه خبری منتشر شده است، که شما می توانید با استفاده از لینک روبرو آنها را مشاهده نمایید. ( لینک تصاویر قدیمی ) که  این عکس ها خوشبختانه مورد توجه بازدید کنندگان محترم قرار گرفته است.

مراجعه کنندگان محترم از ما خواستند عکس های بیشتری از بزرگان منطقه را منتشر نماییم. متاسفانه پایگاه خبری چهاردانگه ساری آرشیو خاصی در این رابطه ندارد و لازم است دوستان با این پایگاه  همکاری نمایند.

 

در همین راستا و در ادامه انتشار تصاویر قدیمی از بزرگان چهاردانگه عکسی منتشر می شود، که تعدادی از بزرگان چهاردانگه را در مکه معظمه نشان می دهد. 

 

از حجت الاسلام مهدی زمانی که این عکس را در اختیار اینجانب حامد خلیلی ازنی، مدیر فرهنگی پایگاه خبری چهاردانگه ساری قرار دادند سپاسگزاریم و بار دیگر از تمام کسانی که عکس هایی قدیمی از بزرگان منطقه که قابل انتشار در سایت می باشد، تقاضا می شود آن را در اختیار پایگاه چهاردانگه نیوز قرار دهند تا آن را به نام آنها منتشر نماییم.

 

نکته: چند مورد را لازم است اینجا یاد آوری نماییم، اول اینکه به کار بردن کلمه بزرگان، در مورد این افراد بدون در نظر گرفتن وضعیت مالی، جایگاه سیاسی و اجتماعی افراد است، ما معتقدم ریش سفیدان و پدرانمان بزرگان ما محسوب می شوند، اگر چه  هیچگونه مکنت مالی و جایگاه سیاسی و اجتماعی خاصی نداشته باشند. بر ما لازم است از آنها به نیکی یاد نماییم و آنها را بزرگ بداریم.

 

نکته ی دوم اینکه، شاید بر افرادی که در این تصاویر هستند انتقادی وارد باشد ما منکر آن نیستیم و موضوع انتشار عکس با عملکرد افراد دو مقوله جداگانه است.

 

بیشتر این افراد چهره در نقاب خاک کشیدند و ما برای آنها علو درجات و آمرزش الهی را از خداوند متعال مسئلت داریم.

 

این تصویر در سال 1338 هجری شمسی در حالی که تعدادی از بزگان آن زمان چهاردانگه به سفر حج مشرف شده بودند گرفته شده است.

 

bozorgan-4-dangeh-makeh

 

 افراد حاضر در عکس از سمت چپ: 1- حاج هادی صادقی (کیاده) – 2- شیخ مهدی خلردی (خلرد) – 3- حجت الاسلام مهدی زمانی با لباس شخصی (کیاسر) 4- شیخ علی سعیدی – 5- سید عبدالله پرواسی (ترکام) – 6- میرقربان موسوی (جمال الدین کلا) – 7- حاج علی اصغر کلانتری –  8- حاج اسماعیل خلیلی

 

1 نظر
  1. محمد طالبی کیاسری می گوید

    سلام از اینکه عکسهای قدیمی رو توی سایت میذارین ازتون تشکر میکنم از اماکن مناظر خصوصا کیاسر قدیم دارین لطفا دریغ نکنین ممنون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.