پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

عملیات نصب بویلرهای کارخانه زباله‌سوز ساری آغاز شد

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: ، زباله‌های شهر ساری به مدت 12 سال است که به منطقه چهاردانگه مازندران حمل می‌شود.

مشکلات زیست محیطی، عدم دفن مناسب زباله، انتقال شیرابه‌های ناشی از دپو نامناسب از مهترین چالش‌های زیست محیطی این منطقه تلقی شده است.

اجرای کارخانه زباله‌سوز در ساری تنها نقطه امید بخش برای جلوگیری از انتقال زباله به این منطقه است که هر ساله با اما و اگرهای همراه است.

در ارتباط با آخرین وضعیت ساخت کارخانه زباله‌سوز ساری با بهروز امامی مجری طرح کارخانه زباله‌سوز ساری گفت‌وگوی انجام دادیم.

وی با اعلام اینکه با هماهنگی انجام شده با مشاوران همه برنامه‌ها را برای ساختمان اصلی نیروگاه متمرکز کردیم، افزود: همه اقدامات ما برای تکمیل ساختمان اصلی نیروگاه متمرکز شده است و برنامه ما این بود که عملیات نصب که حدود یک‌سال زمان نیاز دارد در برنامه کاری قرار گیرد.

امامی یادآور شد: نصب بویلرها حدود 6 ماه زمان نیاز دارد، عملیات جوشکاری حدود و نصب حدود 3 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته، سوله تحویل گرفتیم و عملیات نصب شروع شده و 12 نفر در حال نصب کوره اصلی هستند.

مجری طرح کارخانه زباله‌سوز ساری یادآور شد: پیمانکار عملیات نصب انتخاب شده و مستقر شده برای نصب بویلرها نیاز به 50 نفر نیرو احتیاج داریم که 6 ماه زمان نیاز داریم.

امامی با اعلام اینکه هسته اصلی نیروگاه که تکمیل بویلرها است، شروع شده، گفت: براساس برنامه‌ زمان‌بندی شده طی 6 ماه آینده عملیات نصب سوله تجهیزات که 70 درصد وسایل را خریداری کردیم را در برنامه کاری قرار دهیم.

وی اضافه کرد: برنامه داریم که اجناس موجود در انبار را در برنامه زمان‌بندی شده اصلی به اتمام برسانیم، اگر پیمانکار ساختمانی همزمان عملیات را شروع کند برنامه ما این است که برای بعد از عید اجناس جدید داری گارانتی وارد کنیم.

مجری طرح کارخانه زباله‌سوز ساری ادامه داد: اگر تعهدات دولتی به اتمام برسد، سال آینده مراسم بهره‌برداری ساری هم در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که این اجناسی که قرار است وارد شود مشمول تحریم نمی‌شود، افزود: مشکلی از این بابت نداریم و این مشکلات را حل و فصل کردیم.

امامی با اعلام اینکه برای ساخت تجهیزات نیروگاه زباله‌سوز در کشور مشکلی نداریم، گفت: دلیل اینکه ما از چین این وسایل را خریداری می‌کنیم تنها بحث هزینه تمام شده محصولات است.

وی در پاسخ به این سوال که بودجه سال آینده پسماند کشور را چه طور دیدید، گفت: از همه روابط خودمان استفاده کردیم همه نمایندگان مازندران در این ارتباط همراهی کردند، اگر هزار میلیارد تومان در صحن تصویب شود سال آینده شاهد جهش در نیروگاه ساری هستیم.

امامی یادآور شد: در صورت تامین منابع نوشهر که 25 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد حدود سه ماه بعد از عید قابل بهره‌برداری است و گیر اصلی آن بحث تامین اعتباراتی است که در تعهد دولت قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: با تلاش‌های انجام شده 20 میلیارد تومان برای کارخانه زباله‌سوز ساری اختصاص پیدا کرد که عملیات نصب سوله شروع شده است.

به گزارش فارس، سوژه 12ساله روزی 400 تن زباله ساری به منطقه گویچاله مرز سمنان حمل می شود توسط مخاطبان این رسانه در سامانه فارس من ثبت شده است.

به دلیل مشکلات زیست محیطی این سوژه با عنوان مشکل دپوی زباله ساری که تبعات جبران ناپذیر آن دامن روستاهای سمنان را گرفته پیگیری کنیددر سامانه فارس من   در استان سمنان هم ثبت شده است و مردم با این توضیح  که «ما مردمان روستای فولاد محله سمنان هستیم بیش از 12 سال است که زباله بیمارستانی و …مردم ساری در منطقه گویچاله مرز سمنان و ساری دپو می‌شود محصولات کشاورزی ما در حال نابودی است و بوی تعفن حاصل از این دپو غیرقابل تحمل است مسؤولان مازندران تدبیر مسئولان سمنان برای پایان دادن به این ظلم 12 ساله مسئولان مازندران چیست؟» خواستار پیگیری شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.