پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

عملکرد مدیران مازندران در پیشگیری از وقوع جرم پایش می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران،حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی‌فرد در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان با بیان اینکه  در سال‌های اخیر روند صعودی آمار زندانیان استان متوقف بوده است اظهار داشت: در حال حاضر تعداد زندانیان استان در رقم کمتر از هشت هزار نفر ثابت مانده و موجودی زندانیان کنترل شده که تحقق این امر نتیجه تلاش و همت مجموعه مدیریت استان بوده است.

وی با تقدیر از عملکرد خوب مردم استان در راستای آزادسازی زندانیان استان، ادامه داد: از ابتدای تشکیل ستاد دیه استان تاکنون بالغ بر چهار هزار و 800 نفر زندانی از طریق کمک های ستاد دیه استان آزاد شدند.

 تقوی‌فرد با اشاره به نقش موثر مسائل فرهنگی در وضعیت جامعه، تصریح کرد: باید در رابطه با اخلاق فرهنگ‌سازی کرد و فرهنگ‌سازی هم نیازمند به زمان است البته می شود با برنامه ریزی و پشتکار این زمان را کوتاه کرد.

این مقام قضایی با بیان اینکه بحث‌های تربیتی باید از طریق آموزش و پرورش انجام شود، تصریح کرد: همه متخلفان از بد بودن کار خود مطلع هستند ولی تربیت و پرورش در سال های ابتدایی تحصیل آنها خوب شکل نگرفته است.

تقوی فرد ادامه داد: متولی بحث تربیت آموزش و پرورش است ولی متاسفانه تا امروز هیچ یک از مدیران کل آموزش و پرورش در هیچ یک از جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم در استان مازندران علی‌رغم اهمیت موضوع حضور نیافته اند که در این مورد پیگیری ویژه انجام و نتیجه در جلسات بعدی شورا به حاضرین اعلام می‌شود.

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: در بحث پیشگیری از وقوع جرم سازمان‌های مختلفی موثر هستند ولی پیگیری امر بر عهده دستگاه قضایی در استان است که این پیشگیری و پیگیری باید به صورت هماهنگ انجام شود.

تقوی‌فرد با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد لزوم توجه ویژه به موضوع پیشگیری از وقوع جرم خاطرنشان کرد: اگر جمع حاضر در شورای پیشگیری همت داشته باشند با هماهنگی لازم نتایج خوبی را در این مورد شاهد خواهیم بود.

وی تاکیدکرد: برخی ادارات در امر پیشگیری از وقوع جرم، مسائل فرهنگی و اجرای پیشگیری از وقوع جرم موفق عمل نکرده و هم حضور منظمی در جلسات نداشته‌اند.

تقوی‌فرد گفت: از امروز عملکرد مدیران استان در مورد پیشگیری از وقوع جرم پایش شده و به آنها نمره داده می‌شود و قطعاً نام مدیران ناموفق استان به سازمان کشوری آنها ابلاغ می‌شود ضمن اینکه مدیران موفق نیز مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی همچنین مسائل اقتصادی(دولت)، مسائل فرهنگی(آموزش و پرورش)، مسائل نظارتی و نگهبانی(نیروی انتظامی) و دستگاه قضایی را چهار موضوع مهم در بحث مقابله با سرقت دانست که باید مورد توجه قرار گیرد.

تقوی‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک انتصاب استاندار جدید و مدیرکل جدید صدا و سیمای مازندران، اطلاع‌رسانی را در بحث پیشگیری از وقوع جرم بسیار موثر عنوان کرد و گفت: ابراهیمی مدیرکل جدید صدا و سیمای مازندران تعامل بسیار خوبی با مجموعه مدیریت استان دارند که اقدامات وی در مجموعه صدا و سیمای استان می‌تواند مکمل خوبی برای اقدامات شورای پیشگیری از وقوع جرم استان باشد.

وی با اشاره به آمار بالای طلاق در مازندران، افزود: مشاوره قبل از ازدواج در حدی که امروز انجام می‌شود کافی نیست و باید با جدیت بیشتری به آن عمل شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران نیز با اشاره به جرائم مهم استان در بخش کیفری و حقوقی، افزود: در مباحث حقوقی و دعاوی مهم این حوزه، کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی را در شش ماه نخست سال 97 نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد بودیم.

حجت‌الاسلام سیدمرتضی موسوی ادامه داد: سرقت مستوجب تعزیر، توهین به اشخاص عادی، ضرب و جرح عمدی، تهدید و ایراد صدمه بدنی غیرعمدی بر اثر تصادف رانندگی در صدر اتهامات پرونده‌های کیفری ورودی به دستگاه قضایی استان در 6 ماه نخست سال 97 قرار دارند.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.