پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

عرصه دریا نیازمند اقدامات تاکتیکی و کارکردهای کلان است

0

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش گفت: عرصه دریا نیازمند اقدامات تاکتیکی و کارکردهای کلان است.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، حسین خانزادی در آیین تکریم و معارفه فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر که با حضور مسئولان لشکری و کشوری برگزار شد با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از همه ظرفیت‌های نیروهای مسلح،  اظهار کرد: رهبری تاکید بر استفاده از همه ظرفیت های ملی برای ایجاد یک شتاب مضاعف به سمت افق های روشن دارند و همه تلاش نیروی دریایی نیز در این راستا است.

وی با اشاره به وضعیت مناسب دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر در آموزش نیروهای کارآمد گفت: امروز ما در یکی از کانون های بسیار مهم نیروی دریایی هستیم که بخش قابل توجهی از سرمایه های انسانی آن قرار است اقداماتی را در عرصه عمل به منصه ظهور برسانند .

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش با بیان این که این مرکز بخشی از سرمایه نیروی انسانی را هم تربیت می کند و هم آموزش می دهد، تصریح کرد: امروز سرمایه انسانی ارزشمند در یکی از مناطق خوش آب و هوای کشور مشغول آموزش هستند، اما در شرایطی که قرار است بعدها بعد از آموزش قرار گیرند محیطی پیچیده به لحاظ فناوری است.

خانزادی تاکید کرد: مجموعه اقیانوس هند که مرزهای گسترده ای با ما دارد بازیگرانی از نقاط مختلف دنیا و مجموعه ای از نیروی دریایی دنیا در آنجا حضور دارند و این حضورها یک سری تکالیف را بر ما واجب می کند.

 و ی افزود: به واسطه این حضور است که محیط به لحاظ امنیتی به یک محیط پیچیده تبدیل شده است و از سویی نقطه تقابل و تعامل سیاست های کلان دنیا و منطقه ای است.

خانزادی گفت: استکبار جهانی طی سال های اخیر همه تلاشش را به کار برد تا هیچ تعامل و ائتلافی در عرصه دریا شکل نگیرد و از سویی این محیط جایی است که نیازمند اقدامات تاکتیکی و کارکردهای کلان است.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش اضافه کرد: امروز در خلیج عدن بیش از 30 کشور با شناورهای جنگی کوچک و بزرگ حضور دارند تا به نوعی خطوط مواصلاتی را باز نگه دارند اما بازهم با وجود این 30 کشور و ناوهای جنگی، دزدان دریایی همچنان کار خود را انجام می دهند و این موضوع معنا دار است.

وی تصریح کرد: وجود دزدان دریایی نشانه وجود روندی بوده که به دنبال ناپایدار کردن کنترل شده موضوعات امنیتی در منطقه است.

خانزادی در ادامه با اشاره به اهمیت نیروی دریایی و نقش مهم دانشگاه علوم دریایی ابراز کرد: این محیط به لحاظ علمی، راهبرد سیاسی، نظامی بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: دانشجویان اینجا باید به نوعی آموزش ببینند که به لحاظ دانش، مهارت آموزشی، ایمان، بصیرت،جغرافیای سیاسی ،شجاعت  تبحر داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا،دراین آیین ناخدا یکم ستاد کریم مصدری به عنوان فرمانده جدید دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر معرفی شد و از زحمات چهارساله امیردریادار خرداد حکیمی قردانی شد.

ناخدا یکم مصدری پیش از این رئیس گروه تخصص های دریایی فرماندهی ستاد را به عهده داشته است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.