پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

عبوری: تجهیزات نیروگاه زباله‌سوز ساری به زودی نصب می‌شود

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه ، مهدی عبوری عصر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر ساری با گرامی‌داشت حماسه 9 دی، اظهار داشت: این روز بصیرت ملت نسبت به ولایت مضاعف شده و باید این روز در تاریخ ثبت شود.

وی افزود: بنده به عنوان عضو کوچکی از سربازان اسلام و انقلاب، اعتقاد داریم امیدآفرینی به غیر از انجام صحیح کار، تلاش و همت شبانه‌روزی ایجاد نمی‌شود.

شهردار ساری با اشاره به اینکه فعالیت‌های شهرداری ساری در همه بخش‌های مختلف با همه مشکلات مالی کاهش نیافته است، تصریح کرد: تعداد پروژه‌های شهری ساری افزایش و پروژه‌ها یکی پس از دیگری افتتاح خواهد شد.

عبوری با بیان اینکه تیم کارشناسی در حال بررسی کلیات عوارض خدمات شهری و بودجه 97 در شهرداری ساری از سه ماه قبل فعال شدند، افزود: در طرح‌های عمرانی خود پدافند غیرعامل و مدیریت بحران را لحاظ خواهیم کرد.

وی با اعلام اینکه مطالعات ریزپهنه‌بندی اماکن شهری در هنگام بحران در ساری تهیه شده است، گفت: تمامی طرح‌های عمرانی در دست اجرای ساری، دارای پیوست پدافند غرعامل و مدیریت بحران است.

شهردار ساری با بیان اینکه نیروگاه زباله‌سوز از طرح‌های بزرگ در دست اجرای شهرداری ساری است، افزود: این طرح در سال 90 از سوی دولت وقت مصوب شده و مقرر شد تا 15 نیروگاه زباله‌سوز با محوریت استان‌های شمالی در کشور احداث شود.

عبوری با اشاره به اینکه یکی از دلایل تاخیر در احداث نیروگاه زباله‌سوز تاخیر سه ساله پاسخ استعلام محیط زیست بوده است، گفت: مدیریت شهری ساری در اجرای پروژه‌های بزرگ رکورد زده است و بدون توقف اجرای این پروژه تداوم خواهد داشت.

شهردار ساری با بیان اینکه تاکنون 56 میلیارد تومان برای احداث نیروگاه زباله‌سوز ساری از طریق شهرداری ساری پرداخت شده است، گفت: 80 درصد تجهیزات توسط کشتی از چین وارد گمرک بندرعباس شده و 53 تریلی بار از گمرک بندرعباس حمل و امروز در انبارهای شهرک صنعتی در حال نگهداری بوده و بزودی نصب تجهیزات نیروگاه زباله‌سوز انجام می‌شود.

وی با اعلام اینکه اوراقی از طریق بانک توسعه اسلامی برای تکمیل نیروگاه زباله‌سوز آغاز شده است، افزود: امیدواریم این پروژه بزودی افتتاح شود.

عبوری با بیان اینکه یکی از پروژه‌های بزرگ شهرداری ساری، احداث بوستان بزرگ ولایت مرکز استان بوده که این مکان به عنوان مرکز فرهنگی و اجتماعی شمال کشور خواهد شد، گفت: این مجموعه کار پرزحمتی بوده و تمام فعالیت‌های عمرانی ساختمان‌ها اتمام و امید است طی روزهای آتی با حضور مردم ساری این پروژه را بهره‌برداری خواهیم کرد.

وی با اعلام اینکه بوستان بزرگ بانوان نیز یکی از مجموعه‌های کم نظیر شهرداری است، افزود: این مجموعه نیز در حال مراحل تکمیل بوده است.

شهردار ساری با بیان اینکه مجموعه پارک جنگلی شهید زارع ساری برای تبدیل بخشی از این مکان به شهربازی بزرگ  استان در دست اقدام است، گفت: این پروژه بزرگ و کم نظیر در شهر ساری نیز در دست اجرا است.

عبوری با اشاره به اینکه در فضای سخت مالی بودجه ای در کشور فاز دوم پارک ملل به مساحت 330 هکتار درحال اجرایی شدن است، افزود: 2650 متر از این فضا برای لاینینگ توسط سازمان عمران شهرداری ساری واگذار شده است.

وی با بیان اینکه ادامه طرح بزرگ هدایت و انتقال آب‌های سطحی شهر ساری پس از 40 سال در مرحله تکمیل شدن قرار دارد، گفت: آب بخش عظیمی از شهر ساری به رودخانه تجن سرریز و کمتر از 200 متر مربع تا تکمیل این پروژه باقی مانده است.

عضو شورای سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به اینکه ساری تنها مرکز استان کشوری بوده که طرح جامع ترافیکی نداشته است، افزود: اجرای طرح جامع ترافیکی شهر ساری در دستور کار شهرداری ساری به صورت علمی قرار گرفته و مطالعات اجرای طرح فوق اتمام یافته است.

وی از اتمام مطالعات اجرای زیرگذر بزرگ هلال احمر ساری خبر داد و گفت: این پروژه طی روزهای آینده آغاز خواهد شد.

شهر ساری مرکز مازندران دارای بیش از 500 هزار نفر جمعیت دارد./تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.