پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دستگیری عاملین شکار غیرمجاز یک میش وحشی در منطقه حفاظت شده پرور

نیروهای یگان محیط زیست منطقه حفاظت شده پرور در استان سمنان حین گشت و کنترل متوجه صدای شلیک گلوله در ارتفاعات شدند.

1

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر گفت: محیط بانان به جست و جو پرداخته و پس از چند ساعت حین دوربین کشی دو شکارچی متخلف را مشاهده نمودند که یک میش وحشی را شکار کرده بودند.

 

عباس زارع اظهار داشت: مامورین با هماهنگی مرکز ادارع با توجه به توپوگرافی منطقه و احتمال فرار متخلفین، آنها را به صورت نامحسوس تعقیب نمودند.

 

شکارچیان متخلف پس از پایین آمدن از ارتفاعات سوار یک خودرو شده و به قصد خروج از منطقه به راه افتادند.

 

نیروهای محیط زیست نیز با هماهنگی و همکاری پلیس اطلاعات و امنیت سمنان، خودروی متخلفین را در یکی از جاده های اصلی متوقف نمودند.

 

در بازرسی از خودروی متخلفین لاشه یک میش وحشی کشف و ضبط و دو متهم در این رابطه دستگیر شدند.

 

در جریان بازجویی از شکارچیان متخلف محل اختفای اسلحه بکار رفته در جریان شکار نیز مشخص و اسلحه گلوله زنی مربوطه نیز کشف گردید.

 

۹۴۱۲۰۶_PARVAR-1

 

متهمین با دستور مقام قضایی روانه زندان شده و تا امروز نیز همچنان در بازداشت بسر می برند.

 

بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک قوچ یا میش وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است.

 

همچنین متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهند شد.

 

منطقه ی حفاظت شده پرور در نزدیک ترین فاصله به پارک ملی کیاسر و پناهگاه حیات وحش دودانگه چهادانگه و در مرز بین استان سمنان و مازندران واقع شده است.

 

1 نظر
  1. منتقد دلسوز می گوید

    ای لعنت بهتون … رحم ندارن اینا !
    یکینیست بگه آخه برادر من ۱۵۰ هزار تومن تا یه میلیون و هشتصد هم شد مجازات !!! واقعا خیلی عقبیم تو تقنین مجازاتها به عنوان یه عامل بازدارنده .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.