پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

طغیان بیماری اسهالی در روستای بندپی نوشهر تایید شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، محسن اعرابی اظهار داشت: از عصر دیروز شماری از ساکنان روستای بندپی شهرستان نوشهر با علائم اسهال همراه با تب، تهوع و استفراغ به بیمارستان شهید بهشتی نوشهر مراجعه کردند.

وی افزود: تعداد 26 نفر به صورت سرپایی و با سرم تراپی درمان شده و 12 نفر بستری شدند و خوشبختانه موارد شدید و نگران کننده در بین این بیماران دیده نشده است.

رئیس مرکز بهداشت استان با اشاره به آزمایشات به‌عمل آمده بر روی بیماران نوع بیماری را اسهال عفونی و احتمال آلودگی آب آشامیدنی به‌عنوان یک منبع مشترک برای ایجاد طغیان این بیماری اسهالی، تصریح کرد: علی رغم اینکه متاسفانه شورای روستا مسئولیت آب روستا را به عهده دارد و تاکنون به شرکت آب و فاضلاب روستایی تحویل نکرده، ولی برای کنترل طغیان بیماری بلافاصله اقدامات لازم برای مدیریت و اصلاح شبکه آب آشامیدنی منطقه بندپی نوشهر با همکاری آب و فاضلاب روستایی استان آغاز شده است.

 اعرابی در توصیه‌ای به ساکنان روستای بندپی نوشهر، گفت:: ساکنان این منطقه فعلاً از آب آشامیدنی بسته‌بندی شده استفاده کنند و در صورتی که از شبکه آشامیدنی شهری استفاده می‌کنند قبل از آن به مدت سه دقیقه آب را بجوشانند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه تظاهر بیماری در بیماران مراجعه کننده تهوع و یا اسهال استفراغ بوده از کسانی که دارای  این علائم هستند خواست تا بلافاصله به بیمارستان مراجعه کنند.

اعرابی با تاکید بر ضرورت رعایت بهداشت فردی توسط همه افراد، بیان کرد: این بیماری از طریق مدفوع و دهان قابل انتقال است، لذا شستشوی دست با آب و صابون پس از هر بار اجابت مزاج و قبل از خوردن هرگونه مواد غذایی و و رعایت سایر موارد بهداشت فردی از جمله مواردی بوده که در پیشگیری از این بیماری موثر است.

وی توصیه کرد: برای شستشوی میوه و سبزیجات تازه و آب کشیدن ظروف از آب جوشیده خنک شده استفاده شود.

رئیس مرکز بهداشت استان  از فرمانداران درخواست کرد تا پیگیری لازم برای تحویل شبکه‌های آب آشامیدنی از شوراها که متولیان فاقد تخصص برای تامین آب شرب بهداشتی و سالم هستند به شرکت آب و فاضلاب روستایی را تسهیل کنند.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.