پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

طرح "کالا پست الکترونیکی" در مازندران اجرایی می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، اسماعیل بوداغی امروز در نشست خبری به مناسبت روز جهانی پست اظهار داشت: 159 سال پیش 22 کشور دنیا با توجه به ساز و کار موجود وجود یک سازمان جهانی که بتواند کارها را پیش ببرد را لازم دانستد که  امروز تلاش داریم  اهداف پست را پیش ببریم.

وی افزود: همه کشورهای دنیا عضو اتحادیه پست هستند که سرانه ترافیک پستی شاخص پستی را افزایش می‌دهد.

بوداغی تصریح کرد: سرانه پست در ایران هشت است یعنی هر ایرانی سالانه هشت بار با پست سروکار دارد که با توجه به امکانات دیگری مانند مخابرات، اینترنت، فضاهای مجازی و پست همچنان در تمام کشورها جاری و ساری است.

مدیرکل پست مازندران گفت: پست مازندران در چهار بخش ترافیک، درآمد، هزینه کیفیت از میانگین کشوری بالاتر است و در بحث شاخص کیفیت در شش ماهه نخست امسال مازندران رتبه نخست را در کشور کسب کرد.

وی بیان کرد: در دولت تدبیر و امید تحول زیربنایی در بخش پست شکل می‌گیرد که در بخش امانت رشد استان نسبت به شش ماهه گذشته 98 درصد بود.

بوداغی در زمینه تجارت الکترونیک گفت: کالا پست و خرید و فروش اینترنتی و روستا کالا مدنظر است که روستاییان می‌توانند صنایع دستی و محصولات کشاورزی را از طریق سایت به تمام دنیا معرفی کنند و متقاضی از طریق پست کالا را تحویل دهند که به نوعی ایجاد اشتغال می‌کند.

وی تصریح کرد: دو طرح ملی جی نف  و سیماک با تحقق دولت الکترونیک در بخش ملک و املاک  اقتصاد مقاومتی است که عدالت برقرار و زمان را کاهش می‌دهد که تاکنون هزار و 369 دهیار از 14 شهرستان دربخش سیماک آموزش‌های لازم را دیدند.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.