پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

طرح جامع عملیاتی بندر امیرآباد اجرایی می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساریبه نقل از روابط عمومی بندر امیرآباد، سیاوش رضوانی در نشست هیئت عالی رتبه تجاری و اقتصادی روسی از استان ولگاگراد در بندر امیرآباد، اظهار داشت: امیرآباد با اراضی هزار و 60 هکتار به عنوان بزرگ‌ترین بندر شمال ایران پایلوت غلات شمال کشور است.

وی با بیان اینکه بندرامیرآباد، تنها بندر دارای اسکله رو رو کشور است، افزود: این بندرداری15 پست اسکله و ظرفیت تخلیه و بارگیری 7.5 میلیون تن در سال بوده و تا سال 2030 این ظرفیت به 18 میلیون تن خواهد رسید.

رضوانی با بیان اینکه ظرفیت چهار هزار و 500 تنی سورتینگ برای مرکبات از دیگر امکانات بندر امیرآباد است، خاطرنشان کرد: ظرفیت سیلوهای نگهداری غلات از 205 هزار تن در آینده نزدیک به 420 هزار تن افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به ظرفیت مخازن روغن خوراکی 15 هزار تنی در بندر امیرآباد، گفت: این ظرفیت تا 25 هزار تن قابلیت توسعه دارد.

مدیر بندر امیرآباد با اشاره به اینکه طرح جامع بندر آغاز و عملیاتی شده است، گفت: نیروگاه برق، انبارها، کارخانه تولید میله‌گرد و کلاف فلزی، مخازن روغن خوراکی و کارخانه گچ صادراتی از پروژه‌های بخش خصوصی در حال بهره‌برداری در بندر امیرآباد است.

تاکید بر همکاری سودمند متقابل

استاندار وولگاگراد روسیه نیز در این نشست گفت: برای ما همکاری سودمند متقابل مورد تاکید است. بوچاروف افزود: امروز هیئت خیلی معتبر را به مازندران آوردیم، بخش دولتی، خصوصی و دانشگاهی ترکیب این هیات تجاری و اقتصادی را تشکیل می‌دهند و سفیر روسیه در ایران و رئیس امور بین‌الملل دومای روسیه هم این هیأت را همراهی می‌کنند که نشان از تمایل و قصد جدی ولگاگراد جهت تقویت همکاری است.

وی با اشاره به حضور نمایندگان بزرگ‌ترین شرکت‌های وارد کننده غلات افزود: ولگاگراد، مازندران را به عنوان شریک برای همکاری آینده تلقی می‌کند و مرکز این همکاری می‌تواند در بندر امیرآباد باشد که به توسعه زمینه‌های مختلف کمک خواهد کرد.

بوچاروف با بیان اینکه از ظرفیت‌های موجود مطلع هستیم و به روابط همکاری بخش خصوصی و دولتی نیاز داریم، تصریح کرد: با توجه به اینکه ورود محصولات ولگاگراد در امیرآباد هفت درصد است این رقم می‌تواند به سه برابر افزایش یابد.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.