پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

طرح آزادسازی سواحل مازندران اجرایی شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نوشهر، محمد اسلامی امروز در نشست کارگروه ملی سواحل بنادر و جزایر شورای امنیت کشور، کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل مازندران و شورای حفظ حقوق بیت المال استانهای شمالی کشور با تبریک دهه کرامت اظهار داشت: امیدواریم از برکت این ایام کار جهادی، انقلابی که زیبنده انقلاب اسلامی بوده و خواست مردم استان‌های ساحلی را بتوانیم به شایستگی انجام دهیم.

وی افزود: از اهتمام سازمان بنادر و دریانوردی برای تشکیل کارگروه مشترک در یک گردهمایی دو روزه تقدیر می‌شود. ابتکار خوب و ضروری بوده که انجام شده است.

استاندار مازندران گفت: انجام برخی وظایف در موعد مقرر بسیار ضروری است. فوت فرصت موجب بلایایی می‌شود که قابل جبران نیست.و همه دستگاهها به وظایف خود به هنگام باید اقدام کنند.

اسلامی تصریح کرد: همه باید با هرگونه فعالیت غیرمجاز به هنگام برخورد کند و احدی حق ندارد غیرمجاز این اقدام را صورت دهد. در مازندران با اصل تساهل و تسامح در تغییر کاربریها نباید اقدام کرد و باید احکام اجرا نشده در شهرستانها و شورای تامین تمهید شود و اجرایی شود.

وی با بیان اینکه توسعه استانهای شمالی یک اصلی بوده که به آن معتقد هستیم و باید بر اساس ضوابط آمایش به سمت توسعه پایدار و متوازن سوق یابیم، گفت: از استعداد آمایش سرزمین برای توسعه طبیعی استان‌های شمالی باید استفاده کنیم. کاربری‌ها را تعیین و متقاضی برای سرمایه‌گذاری در مناطق آمایشی مشخص شود.

اسلامی با اشاره به اینکه نقشه کاربری اراضی در پهنه جنگل، ساحل و دریا باید تهیه و در این طرح‌های کالبدی، جامع بتوانیم اثرگذاری کنیم گفت: آزادسازی سواحل در دستور کار فرمانداران شهرهای ساحلی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ادارات دولتی‌ باید نسبت به آزادسازی سواحل اقدام کنند گفت: پایش مستمر را فرمانداران، دریابانان، یگان حفاظت منابع طبیعی، شیلات باید مراقبت کامل از ساحل امری ضروری است.

اسلامی با اشاره به انجام دیرهنگام طرح کاداستر در استان، گفت: این طرح باید بیست سال پیش انجام می‌شد تا بتوانیم در حوزه شناسایی املاک دولتی گام‌هایی برداریم.

وی بیان کرد: افرادی که بخواهند فعالیت‌های تفریحی دریایی صورت دهند باید به صورت پیش دستانه کمیته ای تشکیل دهیم و تقاضاهای متعدد را بررسی و کمیته ویژه ای در این راستا به ریاست معاون عمرانی استاندار از رامسر تا گلوگاه تشکیل شود.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.