پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

طبیعی شدن هوای مازندران پس از نخستین بارش تابستانی

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، احمد اسدی در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: بعداز استقرار هوای گرم و مرطوب از پنج‌شنبه با ورود سامانه بارشی ناپایدار شاهد رگبار باران و رعدوبرق متناوب در برخی مناطق شدید در آسمان مازندران بودیم که این وضعیت تا روز جمعه ادامه داشته است.

وی بیان کرد: روز شنبه از شدت بارش‌ها کاسته شد و بارش‌ها به‌صورت پراکنده در آسمان مازندران اتفاق افتاده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران اضافه کرد: از پنج‌شنبه شب تا روز شنبه بیشترین بارش از ایستگاه‌های سینوپتیک رامسر127، نوشهر 64، بابلسر 40، امیرآباد 41، امل 35 و ساری 3 میلی‌متر و همچنین از ایستگاه‌های باران‌سنجی نیز بارش‌های خوب ثبت و گزارش شده است.

اسدی ادامه داد: همچنین دمای هوا نیز طی این مدت در مناطق جلگه‌ای 5 تا 15 درجه و در ارتفاعات تا 15 درجه کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: امروز تا فردا انتظار داریم آسمان مازندران به‌صورت صاف تا نیمه‌ابری بوده و در برخی مناطق شاهد افزایش ابر باشیم که احتمال رگبار خفیف و پراکنده در غرب استان دور از انتظار نخواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران افزود: از دوشنبه شب تا صبح چهارشنبه با تقویت جریانات شمالی و عبور امواج کم و بیش ناپایدار در برخی ساعات شاهد ابرناکی آسمان، بارندگی و رعدوبرق پراکنده در آسمان مازندران باشیم.

اسدی با بیان اینکه روزهای پایانی هفته جاری مجدداً جو پایداری در آسمان مازندران حاکم می‌شود، اظهار کرد: از لحاظ دمایی برای امروز و فردا حداکثر دمای هوا کمی گرم‌تر شده و روز سه‌شنبه کاهش نسبی دمای هوا اتفاق می‌افتد.

وی در پایان گفت: دریای مازندران برای امروز تا فردا به‌صورت موج کوتاه پیش‌بینی می‌شود که باید در محدوده طرح با رعایت نکات ایمنی همراه باشد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.