پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ضرورت کاهش مخاطرات در روستاهای مازندران

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، علی اصغر احمدی در جلسه امضای تفاهمنامه راه اندازی خانه های هلال در مازندران در سالن کنفرانس هلال احمر مازندران، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر را از دستگاه‌های پیشتاز در فرآیند امداد و نجات است.

وی تصریح کرد: امضای تفاهمنامه همکاری با جمعیت هلال احمر و راه اندازی خانه‌های هلال و مدیریت بحران روستایی قدمی مثبت است که می‌تواند روند خدمت رسانی به ساکنان روستاها را تسریع و تسهیل کند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران یادآور شد: استفاده از ظرفیت موجود در روستاها از نقاط قوت این تفاهمنامه بوده و همه دستگاه‌های اجرایی باید برای کاهش آسیب پذیری روستاها همکاری کنند.

احمدی با اشاره به این نکته که شناخت تهدیدها مهم‌ترین مؤلفه در پدافند غیرعامل است، گفت: هدف نهایی پدافند غیرعامل حفاظت از زیرساخت‌ها و پایداری مدیریت است.

وی تصریح کرد: راه اندازی خانه‌های هلال به معنای شناخت تهدیدها و ارائه کاهش آسیب‌ ها بوده چرا که مقوله مدیریت بحران باید پیشگیرانه باشد و بازسازی و بهسازی در اولویت بعدی قرار دارد.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به اینکه دهیاران را مهم‌ترین زنجیره مدیریت بحران در روستاها هستند گفت: کاهش خسارات ناشی از حوادث و بحران‌ها را منوط به شناخت ماهیت تهدیدها و ارزیابی خسارت‌ها بوده که در این امر دهیاران می توانند بسیار موثر باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.