پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ضرورت كاهش استفاده از ظروف يكبار مصرف و خريد به اندازه در ايام رمضان

0

به گزارش چهاردانگه ساری، به نقل از روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري ساري، «دكتر بهارفر» با تبريك فرارسيدن ماه پر خير و بركت رمضان گفت: با آغاز ماه مبارك رمضان و برپايي سفره‌هاي افطاري بايد به فكر توليد زباله كمتر باشيم.

 وي با تأكيد بر اين موضوع كه خريد به اندازه نياز روزانه منجر به توليد زباله كمتر نيز مي‌شود گفت: در كنار اين موضوع عدم استفاده از ظروف يك‌بارمصرف در ضيافت‌هاي ماه مبارك رمضان ضرورتي انكارناپذير است كه به حفظ محيط‌زيست كمك مي‌كند.

وي اضافه كرد: سرو غذا و نوشيدني‌هاي گرم در اين ظروف، غيربهداشتي و براي سلامت انسان بسيار مضر است و علاوه بر خطراتي كه براي سلامتي دارد، خسارات فراوان و جبران‌ناپذيري را به طبيعت وارد مي‌كند.

 بهارفر با تأكيد بر جداسازي اصولي پسماندها در منازل، رستوران‌ها و غذاخوري‌هاي موجود در شهر اظهار كرد: در ماه مبارك رمضان با مديريت بر خريدهاي خود و توليد زباله كمتر مي‌توانيم ميزان حجم زباله روزانه را كاهش دهيم.

بگفته وي تجزيه ظروف پلاستيكي با توجه به مقاومت بالايي كه دارند، ساليان سال زمان نياز دارد و ادغام آن‌ها با ساير زباله‌هاي شهري آلودگي خاك، آب و ساير مشكلات زيست‌محيطي را در پي خواهد داشت لذا بهتر است اين‌گونه زباله‌هاي خشك از زباله تر تفكيك شوند.

دكتر بهارفر در ادامه با اشاره به گسترش استفاده بي‌رويه از ظروف يك‌بارمصرف براي پخش نذورات در ايام ماه مبارك رمضان و مخاطرات فراوان ناشي از آن‌ها، تأكيد كرد: از همه شهروندان تقاضا داريم تا با پرهيز از مصرف ظروف يك‌بارمصرف پلاستيكي تا حد امكان و جايگزيني آن‌ها با ظروف يك‌بارمصرف پايه گياهي زيست‌تخريب‌پذير به حفظ محيط‌زيست و ارتقاي سلامت جامعه كمك كنند.

بهارفر از شهروندان خواست تا ضمن حفظ آيين‌هاي مذهبي و ديني خود، همانند گذشته از ظروف خانگي شيشه‌اي، ملامين و يا فلزي استفاده كنند و در غير اين صورت دست‌كم از ظروف يك‌بارمصرف ˈسلولزيˈ براي ضيافت افطار و سحر روزه‌داران استفاده نمايند چراكه ظروف سلولزي به دليل تركيبات ساخت، قابل‌تجزيه بوده و خسارتي به طبيعت وارد نمي‌كند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.