پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ضبط تاریخ شفاهی فرماندهان لشکر 25 کربلا آغاز شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، روح‌الله ایرانمهر از آغاز ضبط برنامه تاریخ شفاهی با موضوع بازخوانی نقش گردان‌های لشکر ویژه 25 کربلا در دفاع مقدس خبر داد و اظهار داشت: ضبط این برنامه از روز چهارشنبه 18 مهرماه با موضوع گردان امام محمد باقر (ع) آغاز شد و با هدف تهیه 60 ساعت مصاحبه تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی به حضور احمدعلی ابکایی یکی از فرماندهان گردان امام محمد باقر (ع) در نخستین برنامه اشاره کرد و افزود: این برنامه به نقش فرماندهان و افراد موثر در گردان‌های لشکر ویژه 25 کربلا می‌پردازد.

ایرانمهر با بیان اینکه ضبط تاریخ شفاهی فرماندهان با فرمت مدیریت هنری و امور سینمایی اداره کل حفظ آثار تهیه می‌شود، از همکاری واحد تحقیقات و اسناد اداره کل و سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه کربلای مازندران خبر داد و هدف از تهیه این برنامه را استفاده از فیلم و تصاویر در تولید مستندات و مجموعه‌های گزارشی سیما و غنی بخشیدن به آرشیو تحقیقات اداره کل برشمرد.

ساخت کلیپ فراق یاران با محوریت شهدای مدافع حرم مازندران

مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران نیز از ساخت کلیپ فراق یاران با محوریت شهدای مدافع حرم مازندران خبر داد و افزود: تصویر برداری از این کلیپ با حضور سردار عبدالله ملکی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران و مسئولان استانی و شهرستان بابلسر در منطقه ساحلی میرود آغاز شد.

وی افزود: این کلیپ به تهیه کنندگی و نویسندگی آرش رمضانی و کارگردانی قاسم خدامی تولید می‌شود. همچنین گروهی از بازیگران بومی در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

ایرانمهر با عنوان اینکه کلیپ «فراق یاران» توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تهیه می شود، اضافه کرد: سپاه کربلا، گردان صابرین و صدا و سیمای مازندران از جمله نهادهای مشارکت کننده در ساخت این کلیپ هستند.

وی افزود: این کلیپ برای پخش از شبکه استانی و با هدف شرکت در جشنواره‌هایی با موضوع دفاع مقدس و مقاومت و ایثار تهیه می‌شود.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.