پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

صدور مجوز برای کانالهای تلگرامی با ممبرهای خاص

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، سید هادی حسینی صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: خبرنگاران مانند چراغ راه، هدایت جامعه را برعهده دارند و اگر به‌درستی، جاده روشنگری در  جامعه ایجاد نشود و به‌جای آب، سراب را به مردم نشان دهند جامعه به انحطاط و سقوط گام برمی‌دارد.

معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در جوامع امروزی با پیشرفت تکنولوژی، مانند تلگرام، خبرنگار می‌تواند با حضوری پویاتر و فعال‌تر از دیگران گام بردارد و در حال حاضر با بررسی و پیگری‌های صورت گرفته برای کانال‌های معتبر با تعداد ممبر خاص مجوزهایی صادر خواهد شد تا بصورت قانونی به کار خود ادامه دهند ولی هیچگاه نمی‌توان آنها را محدود کرد.

وی در رابطه با نشریات محلی که در این عرصه فعالیت می‌کنند، گفت: باید با تقویت این نشریات استانی و ارتباطات بیشتر، در جهت ملی کردن این نشریات گام برداریم.

حسینی افزود: در راستا فرهنگ مکتوب تحت عنوان فرهنگ، اقتصاد و رسانه، کارکردهایی در حال تعریف است تا بتوانیم با هدف آسیب‌شناسی و رفع مسائل حوزه مطبوعات این مشکلات و آسیب‌ها را حل کنیم.

وی با بیان اینکه شورای عالی فضای مجازی در حال بررسی است، افزود: امیدواریم که بتوانیم قوانین خوبی برای جلوگیری از بعضی بداخلاقی‌ها تدوین شود و این امر امکان‌پذیر نیست، مگر آنکه اصحاب رسانه با حضور فعال در عرصه و تحلیل درست از اخبار جلوی بسیاری از این بدعهدی‌ها را بگیرند، وگرنه هیچ نوع اهرم فشاری برای فضای مجازی وجود ندارد.

معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان پایین بودن معیشت خبرنگاران، اظهار داشت: بیمه خبرنگاران به دلیل سوءاستفاده‌هایی که صورت گرفت، در یک برهه زمانی متوقف گردید اما در حال حاضر ۳۰هزار خبرنگار می‌توانند وارد این عرصه شوند و برای جلوگیری از سوءاستفاده‌ها به مدیریت اصحاب رسانه نیازمند است.

حسینی با بیان اینکه با کمک خبرنگاران و موسسات خبری در حال سامان‌دهی این قشر زحمت‌کش هستیم، افزود: آنان نیز باید با روشنگری درست؛ چراغ راه هدایت جامعه باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.