پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شورای پیشکسوتان دفاع مقدس مازندران راه‌اندازی شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساریبه نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، شورای پیشکسوتان دفاع مقدس امروز با حضور نمایندگان نیروهای مسلح استان در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران راه اندازی شد.

سردار عبدالله ملکی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با تأکید بر تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس و با بیان اینکه شناسایی این قشر دفاع مقدس یکی از اهداف به شمار می آید، اظهار داشت: با تشکیل تیم پیشکسوتان این اهداف تحقق خواهد یافت.

وی با تأکید بر ضرورت تشکیل شورای پیشکسوتان دفاع مقدس و با بیان اینکه پیشکسوتان دفاع مقدس سرمایه‌های نظام جمهوری اسلامی هستند، عنوان کرد: برنامه‌هایی در راستای دیدار، تکریم و تجلیل از این افراد در سطح استان انجام می‌شود که نیاز است تداوم یابد.

ملکی، یکی دیگر از اهداف تشکیل این شورا را تعیین رئیس، دبیر و جانشین برشمرد و از احمد کوهستانی به عنوان رئیس، امیر گلمایی جانشین و اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران دبیر این شورا نام برد.

وی با عنوان اینکه جلسات این شورا به صورت فصلی در یگان‌های عضو برگزار می‌شود، گفت: از ظرفیت استانداری، نمایندگان مجلس، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر دستگاه‌ها بهره خواهیم برد.

سردار علی شالیکار فرمانده قرارگاه منطقه ای عملیاتی غدیر شمال نیز در این جلسه برگزاری مراسم بزرگداشت  و تکریم پیشکسوتان را کار بسیار ارزشمندی عنوان کرد و ادامه داد: باید تدبیری بشود که این سرمایه‌های عظیم دفاع مقدسی به جامعه معرفی شوند.

وی تهیه و تولید فیلم از زندگی روزمره پیشکسوتان را یکی از راه‌های معرفی اعلام کرد و افزود: باید صدا و سیما و رسانه‌های گروهی پای کار بیایند تا بچه‌های جنگ شناخته شوند.

برگزاری 500 همایش پیشکسوتان دفاع مقدس

احمد کوهستانی، رئیس شورای پیشکسوتان دفاع مقدس مازندران نیز با بیان اینکه بیش از 500 همایش سالانه با موضوع پیشکسوتان برگزار می‌شود، به برگزاری همایش فاتحان فاو در سال جاری اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه فاو یک نمودی برای مازندران است، بر تداوم برگزاری این همایش در سه استان شمالی تأکید داریم.

وی از میزبانی استان گلستان جهت برگزاری این همایش در سال جاری خبر داد و افزود: در طول سال بیش از 30 همایش به نام فاتحان فاو برگزار می‌شود.

سردار حمیدرضا رستمیان، مسئول بازرسی ستادکل نیروهای مسلح و از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم نیز با تأکید بر همت جهادی مسئولان در برگزاری برنامه‌های پیشکسوتان دفاع مقدس، تصریح کرد: همه با هم یک لشکر الهی هستیم و با اتحاد و همدلی به اهداف جلسه دست پیدا خواهیم کرد.

امیر کریم مصدری فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر با تأکید بر ضرورت تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس، گفت: در این راستا شیوه‌های دقیق و حساب شده مورد توجه قرار گیرد.

محمدصادق باقرزاده، فرمانده جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس بیمه جانبازان را بزرگ‌ترین معضل حال حاضر این قشر عنوان کرد و گفت: باید مسئولان تدابیری برای رفع این معضل و توجه بیشتر به مشکلات پیشکسوتان داشته باشند.

رضا قاسمی، جانشین پدافند هوایی بابلسر از برگزاری مراسم یکشنبه‌های شهدایی خبر داد و گفت: تاکنون 12 مراسم جهت تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع حرم و پیشکسوتان برگزار کردیم.

نیازی» جانشین فرمانده انتظامی مازندران شمار بازنشستگان ناجای استان را 9 هزار و 700 نفر اعلام و تعداد ایثارگر و جانباز نیروی انتظامی را سه هزار نفر و شهدای ناجا را 606 شهید اعلام کرد و افزود: یکی از برنامه‌های این سازمان در راستای تکریم پیشکسوتان، اعزام 7800 نفر به مشهد مقدس بوده است.

وی با بیان اینکه سرکشی از خانواده‌های پیشکسوتان و برگزاری یادواره شهدای ناجا از جمله برنامه‌ها است، عنوان کرد: شهرستان آمل میزبان یادواره شهدای ناجا در سال جاری است.

نیازی تکریم پیشکسوتان را یکی از برنامه‌های این سازمان اعلام کرد و گفت: در این راستا نسبت به صدور کارت مخصوص این قشر اقداماتی انجام گرفته است.

وی از تعداد 22 کانون در سطح 22 شهرستان خبر داد و گفت: تجلیل از پیشکسوتان، توزیع سبد کالا، اهدا وام قرض الحسنه 7 تا 15 میلیون تومانی تا سقف بیش از 8.5 میلیارد تومان از جمله خدماتی است که در اختیار این قشر قرار گرفت.

عسکر مجیدی، معاون اجرایی فرمانده سپاه کربلا مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه پیشکسوتان دفاع مقدس سرمایه‌های نظام هستند، گفت: کار این قشر که یک کار راهبردی و انقلابی است، به زمین مانده است و این جلسه مسیری را مشخص می کند تا بیشتر به این قشر توجه داشته باشیم.

وی افزود: شورای راهبردی متشکل از جمع متفاوتی است که نیروهای خط شکن دفاع مقدس و پیشکسوتان را شامل می‌شود و باید از این ظرفیت‌های مهم استفاده کنیم.

مجیدی از تشکیل بسیج پیشکسوتان خبر داد و گفت: این مجموعه شامل همه بسیجیان از جمله ارتش، سپاه، ناجا، جهاد می‌شود که با تشکیل این شورا این خط تقویت خواهد شد.

وی با بیان اینکه سپاه کربلا با تمام وجود در این شورا پای کار خواهد بود، ادامه داد: امیدواریم اتفاقات خیلی خوبی هم رقم بخورد.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.