پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شوراهای اسلامی دهستان پشت‌کوه خواستار جلوگیری از انتقال زباله ساری به چهاردانگه شدند

0

 

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه: شوراهای اسلامی روستاهای پشت‌کوه چهاردانگه در درخواستی به مسئولان ملی و استانی خواستار جلوگیری از انتقال زباله مرکز استان مازندران به این منطقه شدند.

در این نامه آمده است: با توجه به اینکه زباله ساری مدت ۱۱ سال است به منطقه بالادست چهاردانگه به صورت غیراصولی دفن دپو می‌شود و سبب آلودگی آب‌های سطحی و زیرزمینی و مراتع و زمین‌های کشاورزی اطراف آن شد و همچنین در چندین مورد بیماری پوستی در بین کودکان نیز شیوع پیدا کرد و همچنین انتقال نامناسب زباله از ساری همراه با ریزش شیرابه در طول ۱۳۰ کیلومتر می‌شود که انتقال نامناسب زباله همراه با شیرابه باعث به وجود آمدن مخاطرات جاده‌ای می‌شود که تصادفات جاده‌ای مکرر مبین این موضوع است.

در این نامه درخواست شد که مسئولان استانی و ملی نسبت به ساماندهی زباله به صورت جدی اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه زباله مرکز استان مازندران به مدت ۱۱ سال پس از اعتراض مردم در منطقه سمسکنده ساری به بخش چهاردانگه منتقل شد.

در زمان انتقال اولیه قرار بود تنها برای برگزاری مسابقات کشتی به مدت ۶ ماه به این منطقه حمل شود ولی به دلیل عدم برنامه‌ریزی مناسب و نداشتن دغدغه زباله این منطقه به مدت ۱۱ سال از ساری به طول بیش از ۱۳۰ کیلومتر حمل می‌شود.



طرح کارخانه زباله‌سوز ساری که مدت‌ها آغاز شده با عدم تخصیص اعتبار مناسب رها شده است، هرازگاهی مسئولان شورای شهر ساری در ارتباط با عدم تخصیص اعتبار توسط دولت انتقاداتی را مطرح می‌کنند.

در چند ماه اخیر مردم چهاردانگه از اینکه طرح احداث کارخانه زباله‌سوز ساری که مدت‌ها مطرح شده و بلاتکلیف است و قول‌های مسئولان در این ارتباط عملیاتی نشد گلایه‌مند هستند.

 

photo_2016-12-12_08-28-42

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.