پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شهرداری ساری مجری بازسازی و بازآفرینی مسجد جامع این شهر شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، محمد اسلامی شامگاه جمعه در جلسه ستاد بازسازی مسجد جامع ساری اظهار داشت: جلسه امشب با این رویکرد برگزار شد زیرا مردم ساری از سوختن مسجد جامع ساری اشک می‌ریختند و ما هم متاثر شدیم.

وی افزود: بنابراین با توجه به اهمیت جایگاه مسجد جامع ساری ستاد بازسازی مسجد جامع ساری تشکیل شده و فرصت را از دست ندادیم و کار بازسازی را از فردا شروع می‌کنیم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه ستاد بازسازی به ریاست استاندار تشکیل شده است، تصریح کرد: در این ستاد تصمیم گرفتیم شهرداری ساری را مجری بازسازی و بازآفرینی شهری قرار دهیم.

اسلامی با بیان اینکه اعتبارات ملی، استانی، اوقاف و مردمی برای بازسازی مسجد جامع ساری تخصیص خواهد یافت، گفت: حساب بانکی از سوی نماینده ولی‌فقیه در مازندران برای کمک‌های مردمی جهت مرمت مسجد اعلام می‌شود.

وی با اعلام اینکه به این جمع بندی رسیدیم تا سازه سقف را بر اساس ساختار چوبی گذشته مرمت کنیم، افزود: مقرر شد پس از استحکام بنا سیستم سرمایشی، گرمایشی و هوشمند برای اطفای حریق در مسجد جامع ساری جانمایی شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه هیئت امنا مسجد جامع باید فردی را به عنوان نماینده تام الاختیار در همه امور مسجد به اوقاف معرفی کند، تصریح کرد: نامبرده در زمان حوادث و موقعیت‌ها مسئول مستقیم مسجد است.

وی با اشاره به اینکه معاونت عمرانی استانداری مسئول شناسایی اماکن مذهبی مشابه قدیمی برای ارتقا ایمنی مساجد استان شد، گفت: امیدواریم با مدیریت اصولی بتوانیم در آینده شاهد اتفاقات ناگواری در استان در این حوزه نباشیم.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.