پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شناسایی خانه به خانه سیلزدگان در مازندران

0

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمدحسین بابایی عصر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با عرض تسلیت به حادثه سیل شیراز و جان باختن تعدادی از هموطنان بر اثر سیلاب، به تازه‌ترین اقدامات امدادی سپاه کربلا در نهمین روز از واقعه سیل در مازندران پرداخت وگفت: با توجه به ذوب شدن برف‌ها و ادامه بارندگی، بیش از ۴۰۰ کیلومتر جاده اصلی و ۱۸۵۰ جاده فرعی در مناطق سیل زده دچار خرابی و رانش شدند که به دستور فرماندهی کل سپاه پاسداران یگان مهندسی ۴۷ نیروی زمینی سپاه در استان برای شناسایی جاده‌های اسیب دیده وارد عمل شد و طبق برنامه ریزی انجام شده در اسرع وقت برای تعمیرات جاده‌ها اقدام می‌کند.

فرمانده سپاه کربلا مازندران در ادامه با تاکید بر گستردگی خرابی سیل در مازندران افزود: سپاه از شروع سیل که کانون آن شهرستان سیمرغ بود و عرصه بسیار پهناوری از ارتفاعات سواد کوه تا هزار جریب، جنوب شرقی مازندران تا کنار دریا را در برگرفت، وارد مرحله امداد رسانی شد.

سردار بابایی از روز اول شروع سیل تا به امروز که مازندران در نهمین روز پس از آن به سر می‌برد، با اعلام اینکه بیش از ۳۰۰ پاسدار و ۱۱۰۰ بسیجی تا کنون در حال امدادرسانی به سیلزدگان هستند، خاطر نشان کرد: طی دو روز اخیر تعدادی از گروه‌های جهادی از جمله گروه‌های جهادی طلاب بسیجی مازندرانی مقیم قم و شهرستان‌ها، گروه‌های جهادی دانشجویی و نیز گروه‌های جهادی محلات شامل گردان امام حسین (ع) به صورت خالصانه برای کمک رسانی به مردم سیل زده وارد عمل شدند.

فرمانده سپاه کربلا مازندران اولین مرحله امدادرسانی را نجات جان مردم خواند و اشاره کرد: سپاه کربلا طی برنامه ریزی انجام شده برای مقابله با بحران سیل که در برخی مناطق بویژه شهرستان سیمرغ ارتفاع آب به بیش از یک یا دومتر می‌رسید، با قایق‌ها و جت اسکی و همچنین ماشین آلات سنگین وارد منطقه شد که این امدادرسانی با مشارکت خوب مردم نیز همراه بود.

این مقام مسئول با اشاره به بازدید میدانی و حضور در مناطق سیل زده، با اعلام این خبر که سیل ۶۰۰ خانه را تخریب و به ۶۲۰۰ خانه آسیب وارد کرد، یادآور شد: میزان خسارت در استان مازندران بسیار قابل توجه است و ما شاهد آب گرفتی خانه‌ها هستیم. هنوز آب‌ها از کوچه‌ها و خیابان‌ها و منازل خارج نشده، اسباب و وسایل مردم و در کل زندگی مردم را سیلاب از بین برد.

سردار بابایی با تصریح بر این مطلب که خیلی از خانه‌های سیل زده ترک برداشت و قابل سکونت نیست اضافه کرد: تعمیر و ترمیم خانه‌ها و جاده‌هایی که هنوز در حال رانش است، زمان بر بوده و ما نیاز به تجهیزات و امکاناتی مثل پمپ لجن کش و کف کش داریم.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه در حال شناسایی خانه به خانه مردم سیل زده و تهیه یک بانک اطلاعاتی از میزان خسارت‌ها هستیم، گفت: با توجه به دستور فرماندهی کل سپاه ۵ استان معین به همراه سپاه کربلا در منطقه تقسیم شدند و هر منطقه سیل زده به یک استان واگذار شد تا بسیج سازندگی آن استان به همراه فرماندهی ناحیه و نیروهای بسیج در خدمت مردم سیل زده باشند.

وی از شکل گیری خدمات اجتماعی سپاه کربلا که از ابتدای بحران در شهرها و در روستاها با محوریت پایگاه‌های مقاومت بسیج با همکاری دهیاران و مردم منطقه وارد عمل شد، اشاره کرد و گفت: توزیع ۲ هزار پرس غذای گرم و همچنین کنسروجات و نان بین مردم توسط سپاه صورت گرفت و بسته‌های غذایی یک ماهه برای مردم تهیه و توزیع می‌شود.

سردار بابایی به امدادرسانی‌های سپاه در ارتفاعات بالادست هم پرداخت و بیان کرد: دامدارانی که تعداد زیادی از دام‌هایشان تلف شد و دامداری شأن هم از بین رفت، ازمابقی دام‌هایی که برایشان ماند، نیامند علوفه هستند. سپاه برای ارسال علوفه و مواد غذایی اقدام کرد و این کمک رسانی همچنان ادامه دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.