پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شعاع تردد مسیرهای راهپیمایی ۲۲ بهمن در مازندران افزایش یافت

0

به گزارش
خبرگزاری مهر، سرهنگ مهدی باقری با بیان این نکته که وسایل نقلیه عمومی به ویژه اتوبوس و تاکسی برای جابجایی مردم به اندازه کافی تامین شده است، افزود: بر خلاف سال گذشته علاوه بر انسداد دو طرفه خیابان های مسیر راهپیمایی تمامی کوچه های منتهی به مسیر اصلی راهپیمایی شهرهای مختلف استان نیز مسدود شده است.

وی در عین حال با توضیح اینکه تمهیدات لازم برای برای وسایل نقلیه امداد و نجات ایجاد شده است، اظهار داشت: همچنین مردم باید در فاصله معینی از مسیر های راهپیمایی خودروها را پارک کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران تصریح کرد: از بامداد روز ۲۲بهمن تا ساعت ۱۲ظهر پارک خودرو ها در مسیر های اصلی راهپیمایی ممنوع بوده و خودروهای پارک شده به پارکینک حمل می شود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مازندران مسیرهای ۶۰ گانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در مناطق شهری و روستایی استان را اعلام کرده و اطلاع رسانی صورت گرفته است.

۷۵درصد نقاط حادثه خیز درون شهری مازندران مرتفع شد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران در بخش دیگری از اسن نشست با بیان این نکته که امسال ۷۵ درصد از ۱۶۲نقطه حادثه خیز درون شهری مرتفع شده است ،گفت: ۲۵درصد از نقاط حادثه خیز دیگر به دلیل نبود بودجه و اعتبار با علائم و تابلوها آشکار سازی صورت گرفت.

باقری از همکاری شهرداری هاو فرمانداری های مازندران در اجرای عملیات ایمن سازی نقاط حادثه خیز قدر دانی کرد و گفت: از آنجائیکه ۵۷درصد تصادفات منجر به فوت درمازندران درون شهری است، ایمن سازی نقاط حادثه خیز امری مهم و ضروری بوده است.

وی تصریح کرد که بر اساس بررسی های صورت گرفته در ۱۰ماهه امسال حتی یک مورد تصادف منجر به فوت دراین نقاط گزارش نشده است.

باقری بدون آماری ازتعداد تصادفات ۱۰ماهه سال جاری از کاهش ۱۱درصدی تصادفات منجر به فوت نسبت به مدت مشابه سال قبل در مازندران خبر داد و گفت : در این مدت تصادفات جرحی نیز ۹درصد کمتر شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با بیان اینکه در سال جاری سفر به استان ۹درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر شده است، گفت: طبق آمار اداره کل گردشگری ،تاکنون ۲۰ میلیون نفر به استان سفر کردند.

کوتاه نیامدن از تخلفات حادثه ساز رانندگی ؛خط قرمز پلیس است


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با بیان اینکه بررسی ها نشان می دهد که فقط ۳درصد از رانندگان تخلفات خطرآفرین در استان انجام می دهند ،گفت: اگرچه استان پذیرای افراد با فرهنگ های متفاوتی از آحاد مردم استان های مختلف کشور است، اما رعایت قوانین و مقررات برای همه باید اصل باشد.

وی ادامه داد:بستن کمربند، رعایت سرعت مجاز ،پرتاپ نکردن آشغال از داخل ماشین به بیرون ، عبور از خط عابر پیاده و پل های عابر پیاده از قوانین راهنمایی و رانندگی است که شهروندان باید آن را رعایت کنند.

باقری با بیان اینکه در ۱۰ماهه امسال ۵۰۷نفر از رانندگان استانی و خارج از استان در قالب مسافر که از چراغ قرمز عبور کرده و دارای نمره منفی ۳۰رانندگی بودنده اند شناسایی و گواهینامه آنان ضبط شد، ادامه داد: در این مدت ۴۳هزار و ۱۶۳ نفر نیز به دلیل تخلفات رفتاری و اجتماعی از جمله پرتاپ اشیاء از داخل خودرو به بیرون و عفاف و حجاب تذکر و اعمال قانون شدند.

وی با بیان اینکه در این مدت ۵۸۸نفر از رانندگان که از قرص های روان گردان استفاده کرده بودند، شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند، ادامه داد: رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی بارزترین مفاد حقوق شهروندی است که قابل لمس برای همه است.

وی از برگزاری ۱۳۷طرح انضباط ترافیکی در مناطق مختلف شهری استان مازندران در ۱۰ماهه امسال خبر داد و گفت: در این مدت ۷۵واحد از صنوف از جمله نمایشگاه داران و تاکسی تلفنی های استان به دلیل نداشتن مدارک و بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی پلمپ شدند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با بیان اینکه تا پایان امسال نیز ۳۷طرح انضباط ترافیکی دراستان برگزار می شود، گفت: از اسفندماه نیز خودروهای مجهز به دوربین ثبت تخلفات پلیس راهنمایی و رانندگی شهرهای ساری، بابل ، آمل ، قائمشهر و تنکابن در تیررس ثبت تصویری تخلفات رانندگی قرار می گیرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.