پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سیلاب در گزنک/ تداوم سیلاب تا هفته آینده

0

بخشدار لاریجان آمل از وقوع سیلاب در گزنک خبر داد و گفت: این سیلاب تا هفته آینده تداوم خواهد داشت.

«رضا مقدم بخشدار لاریجان» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سیلاب اخیری که در روستای گزانه و شهر گزنک بخش لاریجان آمل اتفاق افتاد به‌علت گرمای هوا و ذوب شدن برف و یخچال‌های حاشیه قله دماوند است که هر سال شاهد این اتفاق بودیم.

وی تصریح کرد: امسال به‌علت گرمای بیش از اندازه هوا و زمستانی که سرمای سال گذشته را نداشت، ذوب شدن یخ‌ها با سرعت بیشتری صورت گرفت و سیلاب‌های سنگین‌تری را نسبت به سال‌های قبل شاهد هستیم.

بخشدار لاریجان افزود: سیلاب خسارت و صدمات زیادی را در دو منطقه روستای گزانه و شهر گزنک وارد کرد که باعث خرابی یک پل در دست احداث هم‌چنین خساراتی را به منازل روستای گزانه وارد کرد که تا به این لحظه یک میلیارد و پانصد میلیون ریال است و چون سیلاب‌ها ادامه دارد هرلحظه بر خسارت‌ها اضافه می‌شود.

مقدم ادامه داد: این سیلاب که از شهر گزنک لاریجان نیز عبور می‌کند خسارت‌های زیادی به پروژه‌های عمرانی این شهر مانند پارک‌ها و باغ‌ها وارد کرد، هم‌چنین سرچشمه همه نهرهای زراعی به طور ۱۰۰درصد آسیب دید که مجموع این خسارت‌ها به ۸ میلیارد ریال تا به این لحظه رسیده است.

وی تصریح کرد: چون‌که سیل همچنان ادامه دارد مبلغ خسارت‌ها متغیر است و هرلحظه به خسارت‌ها افزوده خواهد شد.

بخشدار لاریجان از مردم منطقه خواست تا از حاشیه رودخانه فاصله بگیرند و تا حد امکان وسایل قیمتی و اموالشان را به منطقه امن ببرند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.