پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سیزده‌بدری زودهنگام در بخش چهاردانگه +تصاویر

0

به گزارش خبرگزاری پایگاه خبری چهاردانگه، طبیعت زیبای و جاذبه های متعدد گردشگری و تفرجگاه های بخش چهاردانگه  همه ساله از روزهای پایانی اسفند میزبان گردشگران نوروزی از سراسر کشور می باشد. امسال نیز براساس پیش‌بینی‌ها شاهد حضور مسافران بسیاری از سراسر ایران اسلامی  در بخش چهاردانگه بودیم.

طی روزهای اخیر شاهد هوایی صاف در آسمان بخش چهاردانگه بودیم به طوری که روز 11 فروردین مسافران نوروزی روز طبیعت زودهنگام را تجربه کردند.

براساس رسم دیرین و باستانی مردم روز 13 فروردین یا به عبارتی سیزده بدر را در دامن طبیعت سپری کنند و از زیبایی‌ها و جذابیت‌های طبیعی لذت ببرند.

اغلب مردم شهر ساری  و استان مازندران برای گذراندن سیزده بدر  جنگلها و دریاچه های چهاردانگه را برای تفریح و در کنار خانواده بودن انتخاب می نمایند.

طبیعت چهاردانگه سیزده‌بدر امسال را کمی زودتر تجربه کرده و به‌عبارتی امروز طبیعت استان حال و هوای سیزده بدر را داشت، چرا که با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر بارش باران مردم در 11 فروردین ماه 96 با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی به دامن سرسبز طبیعت پناه بردند.

سیزده‌بدر همانند سایر آیین باستانی در مازندران با رسوماتی همراه است یکی از این آیین‌ها، گره‌زدن سبزه بوده که افراد با نیت کردن سبزه را به داخل آب روان می‌اندازند.

مردم مازندران نیز همانند سایر مردمان کشور با چهارشنبه‌سوری به پیشواز عید نوروز می‌روند و با سیزده‌بدر، تا فرارسیدن نوروز آینده با این جشن باستانی وداع می‌کنند.

عکس های ارسالی از آبندان پله و مزارع کلزای روستای ازنی در روز 11 فروردین نشان دهنده هجوم مسافران به این نقطه زیبای بخش چهاردانگه برای استقبال از سیزه بدر می باشد.

عکاس: صابر محمد پور

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.