پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سهم ادبیات و فرهنگ فقط در همایش ها خلاصه شده است

0

افشن علا در حاشیه مراسم ضیافت کلمات که در رامسر برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به جرأت می‌توان ادعا کرد که هیچ ملت و کشوری به اندازه فرهنگ و تمدن اسلامی ایران دارای گنجینه‌های ادب و فارسی نبوده و مضمون ادبیات ایران همواره با آموزه‌های الهی و قرآنی همراه بوده است.

اعلا اضافه کرد: ملتی با چنین پشتوانه فرهنگی، قطعاً برای دستیابی به آرمانها و خواسته‌های خویش در روزگار پر آفت معاصر بناچار و شایسته است که از این پشتوانه بهره بگیرد.

این شاعر برجسته کشور با بیان اینکه مسئولان فرهنگ و هنر مدت هاست که این پشتوانه را از یاد برده اند؛ تصریح کرد: در حال حاضر سهم ادبیات و فرهنگ فقط در مراسم و همایش‌ها و تشریفات خلاصه شده در حالیکه باید از جز جزء ادبیات منثور و منظوم فارسی و ادبیات معاصر برای شناساندن ملت ایران و فرهنگ غنی شأن به جهان استفاده شود.

اعلا با تاکید بر اینکه فرهنگ غنی ایرانی می‌تواند اثرات دشمنی‌ها را در جامعه کاهش دهد، خاطر نشان کرد: به اعتقاد من، کشور فقط با اقتدار نظامی موفق نبوده بلکه باید اقتدار فرهنگی در کنار اقتدار نظامی قرار بگیرد تا کشور از آماج جنگ سخت و نرم در امان باشد.

وی با اشاره به تمثیلی از مولانا درباره شاگردانی که به استاد خود مریضی و بیماری را تلقین می‌کردند، گفت؛ فضای مجازی امروز به مانند این تمثیل مولانا، یاس و ناامیدی را در بین ملت بویژه جوانان اشاعه می‌دهد و این وظیفه اهالی فرهنگ و هنر است که با بهره گیری از ادبیات غنی فارسی از امید و نشاط اجتماعی دفاع کنند.

اعلا با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره پاسداشت زبان فارسی، این هوشیاری رهبرز را تحسین کرد و افزود: در شرایطی که کشور در محاصر ه دشمن قرار دارد، رهبر معظم انقلاب بر حفظ و پاسداشت زبان فارسی تاکید می‌کند و به مردم می‌فهماند که حفظ فرهنگ و ادبیات هر کشوری، آن را از شر دشمنان مصون می‌دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.