پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سن مصدومان چهارشنبه سوری رشد یافت/ کمبود موتورلانس در مازندران

0

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی صالح طبری صبح دوشنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه چهارشنبه آخر سال از حالت سنتی خارج و به صنعتی تبدیل شده است به اقدامات پیشگیرانه اورژانس اشاره کرد و گفت: تمام مراکز درمانی و اورژانس استان از هفته قبل به حالت آماده باش درآمده‌اند.

وی ادامه داد: آماده باش غیررسمی مراکز درمانی و بهداشتی از اول اسفندماه انجام شد و از ۱۵ اسفندماه آماده باش رسمی برای چهارشنبه آخر سال شروع شد.

صالح طبری با بیان اینکه سن مصدومان از ۱۰ تا ۱۸ سال به ۱۸ تا ۲۸ سال رشد یافته است گفت: از این‌رو آموزش مدارس و دانشگاه‌های در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران با اشاره به ارسال تصاویر هشداردهنده به صورت روزانه گفت: برپایی مسابقات نقاشی، طراحی بنر چهارشنبه سوری، برقراری جلسات با پلیس امنیت و تشکیل شورای دانش آموزی، فعال کردن همیاران اورژانس از جمله اقدامات برای چهارشنبه آخر سال به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مازندران سهل الوصول ترین استان برای گردشگری به شمار می‌رود شاهد رشد مسافران بویژه در ایام نوروز خواهیم بود از این‌رو خدمات دهی به آنان با سختی‌هایی مواجه است.

صالح طبری با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۲۰ میلیون مسافر به استان سفر می‌کنند گفت: ۹۰ پایگاه اورژانس جاده‌ای و بین شهری برای خدمات دهی به مسافران نوروزی در استان فعال شده‌اند.

کمبود اتوبوس آمبولانس و موتورلانس در مازندران

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران یادآور شد: دو دستگاه اتوبوس آمبولانس در غرب استان و هراز مستقر خواهند شد و با این حال با کمبود اتوبوس آمبولانس مواجه هستیم.

وی ترافیک سنگین محور کناره را از جمله دغدغه برشمرد و گفت: نیاز به موتورلانس در استان برای خدمات دهی داریم و اکنون دو دستگاه موتورلانس در استان خدمات دهی می‌کند.

یحیی صالح طبری با اظهار اینکه تمام نیروهای ستادی و عملیاتی آماده باش هستند تصریح کرد: تقریباً به ۲۰ دستگاه موتورلانس برای خدمات دهی به مسافران نیاز داریم.

وی شمار مصدومان حوادث چهارشنبه سوری در سال قبل را ۱۳۲ نفر اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به سال ۹۵ حدود ۳۲ درصد رشد داشته است و مصدومان بیشتر از ناحیه دست، پا و قفسه سینه مصدوم شده بودند.

صالح طبری با اشاره به اینکه ۵۰ دستگاه آمبولانس به ظرفیت اورژانس اضافه شدند گفت: تمامی دستگاه‌ها به آمبولانس موبایل مجهز شده‌اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران با اشاره به راه اندازی ۷۲۴ در استان گفت: این سامانه به بیماران سکته ای خدمات می‌دهد.

وی میزان و مدت حضور اورژانس از زمان اعلام تا رسیدن به محل مأموریت در مراکز شهری و جاده‌ای زیر ۹ دقیقه اعلام کرد و گفت: امسال تاکنون بیش از ۷۰ هزار مأموریت پزشکی انجام شده است و میزان مزاحمت‌های تلفنی از ۳۲ هزار مورد در سال قبل به زیر یک درصد کاهش یافته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.