پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سفیران کار و تلاش مازندران در اردوهای جهادی بسیج سازندگی

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، ظهر یکی از گرمای سومین ماه از فصل بهار جهادگران بسیجی مازندران، همتی بلند در پیش گرفتند با وجود آن که روزه‌دار بودند اما مهم‌ترین خلوص‌شان نیت و عزم‌شان جدی بود تا در این عرصه گامی برای آبادانی سرزمین‌شان بردارند.

بین آنها هر دانشجویی با رشته‌های متعدد اعم از حسابداری، حقوق، مهندسی عمران، صنایع و هنر در مقاطع کاردانی، کارشناسی و حتی ارشد دیده شد.

برای پیش بردن کارشان از هم جلو می‌گیرند حتی اگر در ان استاکار یا حرفه‌ای نباشند اما نمی‌خواهند کار بر زمین بماند، یکی آجر بالا می‌دهد، دیگری سیمان و شن درست می‌کند، آخری فرغون در دست می‌گیرد تا سریع آجر و بلوک‌ها را به معمار برساند و خانه ساخته شود.

وقت‌شان آنقدر برایشان مهم است که به عرق روی پیشانی‌ خود اهمیت نمی‌دهند و پیراهن خیس‌شان اذیت نمی‌کند وقتی می‌گویند که خانواده‌ای در این گرما اذیت می‌شود.

حمید، دانشجوی رشته کاردانی کامپیوتر دانشگاه نفت محمودآباد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساری هدف اصلی دانشجویان در این اردوها را خدمت صادقانه به هم‌نوعان خود مطرح کرد و گفت: در فصل گرما یا سرما وقتی سقفی بالای سر ما است شایسته نیست که بندگانی در سرزمینم بالای سرشان سقفی نباشد.

رضا دانشجوی کارشناسی حسابداری دانشگاه مازندران بابلسر، یادآور شد: در اجرای طرح اعضای بسیج دانشجویان مازندران برای هر طرحی یک هفته تا سه هفته برنامه‌ریزی شده که این دوره از ورود بسیج دانشجویی سه هفته برای ساخت خانه محروم در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: در این استان خانواده‌هایی هستند که توانایی ساخت خانه را ندارند که با مشارکت سپاه مازندران، بسیج سازندگی و دو نهاد کمیته امداد و بهزیستی اجرای پروژه خانه محروم را به منظور محرومیت‌زدایی فقر آغاز کردند.

حسین از دیگر دانشجویان یکی از مراکز عالی غیردولتی شهرستان آمل کار جهادی دانشجویان را یک حرکت خداپسندانه بیان و عنوان کرد: این کار نه تنها ثواب اخروی بلکه دنیوی را در بر می‌گیرد زیرا موجب تزکیه نفس ما جوانان می‌شود تا راه معنویت و درست را انتخاب و در پیش بگیریم.

زوج سالمندی که ساخت خانه برای آنها در دست اجرای طرح خانه محروم قرار گرفته است، در این گفت‌وگو با شلوغ فراوان بر رسیدن آرزویشان جهت خانه‌دار شدن‌شان گفتند: شاید دیر باشد اما همین که آخر عمری زیر سقف خانه خود می‌میریم خیلی خرسندیم.

آنها یادآور شدند: خدا را شاکریم و این گام بلند جهادگران بسیجی را سکویی جهت رسیدن‌شان به قرب الهی می‌بینیم که امیدواریم به هر آنچه از خداوند متعال می‌خواهند برسند.

همراهی با این بلندهمتان دل بزرگی می خواهد چرا که هر یک از این دانشجویان مهمترین ثمره تلاش خود را دعای خیر خانواده‌های محروم و نیازمند و لبخند رضایتمندی آنها بر لب‌هایشان به روی آنها مطرح کردند.

مصاحبه از حسین قربانی/ گزارش: کبریا مقدس

 /م

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.