پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سفر ۱۵۰ هزار مسافر نوروزی به رامسر

0

به گزارش خبرنگار مهر، محمد آزاد صبح یکشنبه در جلسه ستاد خدمات اجرایی سفر با تغییرات آب و هوایی با بیان اینکه در سال جدید با رویکرد متفاوت و سرعت عمل بیشتر در مسیر خدمتگزاری به مردم آغاز شود گفت: نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان رونق تولید در شعار سالهای قبل بوده و در این راستا با کار جمعی همه موانع باید برداشته شود تا شاهد رونق تولید باشیم.

وی افزود: در حوزه اقتصاد مقاومتی در سال گذشته اقدامات خوبی با برگزاری جلسات و کارگروه رفع و تسهیل موانع تسهیلات خوبی جهت راه اندازی واحدهای تولیدی پرداخت کردیم و در سال جاری این روند ادامه خواهد داشت.

نماینده عالی دولت در شهرستان رامسر تصریح کرد: ادارات دولتی خدمات بیشتری در راستای تسهیل گری داشته باشند و با رونق تولید این سیاست کلان مشخص شود که در این مسیر نیاز به تعامل و کمک همگانی داریم.

وی افزود: در روزهای پایانی سال شاهد سیل و آبگرفتگی در مرکز و شرق استان مازندران و استان گلستان بودیم که بسیار نگران کننده بود و با مدیریت جهادی استاندار مازندران و معاونین، فرمانداران و مدیران کل با برنامه ریزی خوب کارها بخوبی پیش رفت تا زندگی سیل زدگان به روال عادی خود برگردد.

محمد آزاد با اشاره به اینکه آمادگی کامل جهت کمک رسانی و امداد رسانی به سیل زدگان را داریم و مردم شهرستان رامسر جهت کمک به سیل زدگان اظهار لطف کردند که نشان از حس نوعدوستی است گفت: در سیل ماههای گذشته در رامسر با مدیریت و تلاش تمامی دستگاه‌ها و نهادها از خسارات جانی پیشگیری شد و پس از بحران سیل با کار جمعی از ۱۷ پروژه با در نظرگرفتن اعتبار بهره برداری شد.

وی افزود: لایروبی رودخانه‌ها و پاکسازی انهار در راستای پیشگیری از خطرات سیل انجام شود و هر دستگاهی کوتاهی کند باید پاسخگو باشد.

فرماندار رامسر خاطر نشان کرد: هواشناسی مازندران شرایط آب و هوایی بارانی را در روزهای آتی در غرب مازندران اعلام کرد که نیازمند آمادگی کامل تمامی دستگاه‌ها جهت پیشگیری از خسارات سیل است.

محمد آزاد تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ هزار نفر در سه روز اول نوروز در این شهر حضور پیدا کردند که به صورت شبانه روزی در آماده باش کامل به سر می بریم تا با کار جمعی موفق عمل کنیم.

رئیس ایستگاه هواشناسی رامسر، سهراب ابراهیمیان اظهار کرد: سامانه فارسی از امشب وارد می‌شود و شدت برف در ارتفاعات بوده و شدت باد ۱۵ متر بوده که در ۴۸ ساعت آینده رفع می‌شود که شدت آن در استان گیلان و گلستان است.

رئیس امور آب منطقه‌ای غرب مازندران گفت: سد در زمان سیل ماههای گذشته خالی بود که ۴ میلیون متر مکعب آبگیری کردیم و باید با پر کردن سد نسبت به آبگیری زراعی اقدام کنیم تا سد بدون آب نماند.

حمید رضا افقی افزود: ذخیره برف در ارتفاعات زیاد بوده و چنانچه با بارش سیل در اردیبهشت و خرداد مواجه شویم عامل خطر ساز جهت بحران سیل خواهد بود.

رئیس هلال احمر هاتف باقر سلیمی تصریح کرد: نیروهای هلال احمر در آماده باش کامل بسر می‌برند و ۲۰۰ تخته چادر و ۳۰۰ بسته غذایی به سیل زدگان شرق استان مازندران ارسال می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.