پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساماندهی بازار مرکبات مازندران نیازمند عزم جدی مسئولان است

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، احمد حسین زادگان امروز در جلسه کمیته ویژه مرکبات مازندران با اشاره به اینکه وظیفه دولت تسهیل‌گری و شناسایی موانع و رفع آن است و باید زمینه را برای تحقق قابلیت‌های صادراتی در حوزه مرکبات و کیوی به صورت عملیاتی فراهم کنیم اظهار داشت: حجم تولید مرکبات در مازندران بالا بوده و باید در حوزه بازرگانی داخلی و خارجی موثرتر عمل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برای توسعه صادرات باید موانع واقعی را شناسایی و رفع کرد، افزود: باید افراد قوی و موثر را برای تجمیع ظرفیت‌ها در حوزه صادرات مرکبات و کیوی در قالب یک کنسرسیوم به همکاری جدی استفاده کرد.

حسین زادگان بر ضرورت تشکیل اتاق عملیات ویژه برای رفع موانع صادرات تاکید کرد و گفت: حجم تولید مرکبات در مازندران بالا است و باید در حوزه بازرگانی داخلی و خارجی موثرتر عمل کنیم.

سرپرست استانداری مازندران، گفت: ارزآوری و تقویت پول ملی در سایه صادرات یک ضرورت و یکی از اولویت‌های دولت و استان است و با اشاره به این که در شرایط کنونی؛ ارزآوری و تقویت پول ملی یک ضرورت است، گفت: توسعه صادرات و ارزآوری یکی از اولویت‌های دولت و استان است.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال تضعیف پول ملی و ایجاد اخلال در اقتصاد کشور است، افزود: باید حمایت‌های لازم صورت گیرد تا تولید کنندگان و صادرکنندگان این بخش با صدور محصولات خود در تامین ارز مورد نیاز استان به نحو موثر نقش آفرینی کنند.

تولید 7 میلیون تن محصول کشاورزی در مازندران

حسن خیریان‌پور، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران نیز با اشاره به اینکه مازندران بالغ بر هفت میلیون تن تولید محصولات کشاورزی دارد، گفت: از این رقم؛ محصول مرکبات با دو میلیون و 500 هزار تن و کیوی با 180 هزار تن تولید از اهمیت خاصی در میان تولیدات کشاورزی برخوردار است.

وی وجود سه بندر فعال با 28 اسکله و ظرفیت 13 میلیون تن را یک ظرفیت برای صادرات محصولات مختلف استان بویژه مرکبات و کیوی دانست و گفت: دولت امسال بالغ بر 200 میلیارد تومان تسهیلات برای صادرکنندگان حوزه کشاورزی در نظر گرفته است.

خیریان‌پور با اعلام اینکه در سال گذشته بالغ بر 23 هزار تن مرکبات و 110 هزار تن کیوی استان صادر شده است، یادآور شد: باید در صادرات مرکبات بیش از پیش فعال عمل کنیم و درباره بازرگانی داخلی در کمیته مرکبات تصمیم گرفتیم تا نهادهای مسئول فعال تر عمل کنند.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.