پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سالانه 50 هزار مازندرانی به مناطق جنگی کشور اعزام می‌شوند

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سرهنگ پاسدار عسگر مجیدی صبح امروز در جلسه ستاد احداث پارک موزه دفاع مقدس و راهیان نور مازندران در استانداری اظهار داشت: سالانه 40 تا 50 هزار نفر به مناطق جنگی اعزام می‌شوند که امسال نیز استقبال دانش‌آموزان بیشتر است که امیدواریم 10 هزار نفر از این قشر اعزام شوند.

وی افزود: مدت اعزام دانش‌آموزان 20 روزه است که ابتدا خواهران و از اول بهمن برادران دانش‌آموز اعزام می‌شوند. بحث راهیان نور سند راهبردی مطرح شد و به عنوان برنامه ملی وظایف سازمان‌ها مشخص شده است.

مجیدی بیان کرد: ارزش و حماسه دفاع مقدس بر همه ما واضح و مبرهن است و مازندران 10 هزار رو 400 شهید تقدیم انقلاب کرد که باید همه ما جهت پاسداشت یادو خاطره شهدا تلاش کنیم و سهمی داشته باشیم. سرانه اعزام هرنفر 250 تا 300 هزار تومان است  که بودجه آموزش و پرورش کم است و انتظار داریم سازمان برنامه و بودجه در این زمینه کمک کند.

وی بیان کرد: سپاه هیچ دستگاهی را اجبار به خدمت در این عرصه نمی‌کند اما انتظار داریم دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر در ایستگاه‌های مستقر و همچنین در بحث حمل و نقل، صنعت معدن و تجارت نیز در بحث تغذیه در اردوگاه‌ها و دانشگاه مازندران نیز در بحث اعزام دانشجویان کمک کنند.

معاون اجرایی سپاه کربلای مازندران گفت: دشمن از طریق مختلف تلاش دارد دستاوردهای انقلاب  را کمرنگ کند و میان نظام و مردم فاصله بیندازد که آشنایی دانش‌آموزان با مناطق جنگی و بازگو کردن حماسه هشت سال ایثار می‌تواند در حفظ دستاورد انقلاب تاثیرگذار باشد.

مجیدی تصریح کرد: جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همه ما باید پشت ولایت فقیه باشیم و در هر سنگری حواسمان به نقشه‌های شوم دشمنان باشد تا با بصیرت توطئه‌های آنان را خنثی کنیم.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.