پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سالانه ۶۰۰ میلیون تن کالا در کشور جابجا می شود

0

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تیموری پیش ازظهر چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در سالن هلال احمر، با اشاره به وجود شبکه حمل و نقل ریلی کامل و منسجم در مازندران اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد جابجایی حمل و نقل و مسافر توسط ۶۰۰ هزار مسافر در کشور انجام می‌شود.

وی شمار ناوگان تجاری فعال در کشور در بخش مسافر و کالا را ۴۲۰ هزار دستگاه بیان کرد و گفت: قریب ۶۰۰ میلیون تن کالا و بار سالانه در کشور و ۵۰۰ میلیون نفر مسافر در کشور جابجا می‌شود.

تیموری طول شبکه‌های کشور را ۲۱۷ هزار کیلومتر عنوان کرد و ادامه داد: هر اختلال کوچک می‌تواند اثرات جبران ناپذیری را به اقتصاد کشور تحمیل کند و نگهداری این شمار راه‌ها و فعال بودن آن امری مهم است و سازمان حمل و نقل جاده‌ای در دو مقوله اساسی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به فعالیت می‌پردازد.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به نقش مهم راهداری در حوزه اقتصاد به اهمیت مازندران در حوزه‌های مختلف اشاره و اضافه کرد: راه‌های مازندران مختص کل کشور است و جاده هراز، فیروزکوه و کندوان دارای عملکرد ملی هستند و همه مردم از آن نفع می‌برند.

وی با تاکید بر نگاه ملی به راه‌های مازندران گفت: هزار و ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های مازندران شریانی و ۴۸۰ کیلومتر از راه‌های آن تحت استاندارد راه‌های ترانزیتی است بنابراین توجه ملی به آن ضروری است و انسداد آن سبب آسیب رسانی به کشور می‌شود.

در این مراسم از تلاش‌های احمد آفرین محمدزاده مدیرکل قبلی راهداری مازندران تقدیر وعباسعلی نجفی به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.