پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری| کارگروه پیشگیری از حاشیه‌نشینی در مازندران تشکیل شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حجت‌‌الاسلام محمد علی تقوی فرد امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم مازندران  اظهار داشت: در بحث مسائل و مشکلات مربوط به حاشیه‌نشینی دستگاه قضایی ناظر بر انجام طرح‌های مربوط به این حوزه است و برای این نهاد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی افزود: از دستگاه‌های متولی انتظار می‌رود با توجه به شرح هزینه‌های مالی راجع به حاشینه‌نشینی، گزارش عملکرد خود را به دستگاه قضایی اعلام کنند.

تقوی‌فرد تشکیل کارگروه پیشگیری از حاشیه‌نشینی را مهم بر شمرد و افزود: کارگروهی با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، دادستان مرکز استان، بازرس کل استان و اداره کل راه و شهر سازی مازندران تشکیل شود تا مسائل مربوط به حاشیه‌نشینی با جدیت دنبال شود.

وی آموزش و پرورش را مهم‌ترین بخش تاثیرگذار در جامعه بیان کرد و گفت: اصلی ترین و مهم‌ترین دستگاه در جلسه شورای پیشگیری، اداره کل آموزش و پرورش  بوده که می‌تواند بیشترین نقش را در آموزش و پیشگری از جرم داشته باشد.

رئیس کل دادگستری مازندران بیان کرد: یکی از موفق ترین مکان‌ها برای اجرای اقدام پیشگیری از جرائم مدارس هستند و نخستین محیط اجتماعی  که کودکان و نوجوانان ناچار هستند خود را با نظم و قوانین آن هماهنگ کنند مدرسه بود که این امرمستلزم نگاه ویژه است.

وی با تاکید بر حضور مدیران کل دستگاه‌های عضو شورای پیشگیری افزود: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و وقوع جرم نیازمند همکاری و تعاون دستگاه‌های استانی است و حضور مدیران کل دستگاه‌ها، می‌تواند بسیار مفید و موثر واقع شود.

تقوی فرد با اشاره به نقش انسان در جامعه و تاثیرگذاری اعمال و رفتار انسان‌ها، بیان کرد: خداوند متعال فهم و درک و عقل را برای انسان‌ها آفرید اما با این حال موجودی نافرمان تر از انسان در میان موجودات پیدا نمی‌کنیم.

وی به موضوع ملاقات فرزندان طلاق در استان تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه فضای پاسگاه و کلانتری‌ها بسیار متشنج و پر تهاجم است می‌تواند تاثیرات ناخوشایندی بر خلقیات و روحیات فرزندان طلاق برجا بگذارد زیرا این افراد از لحاظ روحی آزرده شده‌ و اینکه مجدد آنها را در محیطی تنش‌زا قرار دهیم صحیح نیست و ملاقات فرزندان طلاق باید متناسب با روحیات طفل و فرزند باشد و این مراکز از کلانتری‌ها به مراکز اوژانس اجتماعی انتقال پیدا کرد.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: نهاد‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط می‌توانند با در اختیار قرار دادن فضای فیزیکی مناسب با روحیات اطفال و نیروی انسانی متخصص به اجرای بهتر این طرح کمک شایانی کنند.

وی بیان کرد: دستگاه‌هایی که در امر ملاقات فرزندان طلاق کوتاهی می‌کنند، به مرجع قضایی استان اعلام تا در این باره تصمیمات مقتضی صورت گیرد.

تقوی فرد تاکید کرد: یک روز هفته به عنوان روز ملاقات فرزندان طلاق تعیین شود تا با این عمل انضباط و آرامش این محیط حفظ شود و بنا نداریم فضای بهزیستی را مانند کلانتری‌ها نظامی کنیم.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.