پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری| ورزش همگانی مطالبه عمومی کشور شده است

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، غلامرضا شعبانی بهار امروز در دومین روز گردهمایی معاونین و مدیران کل ستادی و استانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه مدیران کل باید قدر ورزش همگانی را بدانند اظهار داشت: این حوزه سرمایه بزرگی برای ادارات کل و وزارت ورزش و جوانان است.

وی افزود: بر اساس تفاهمی که با معاونت توسعه مدیریت و منابع داشتیم در سال 97 ملاک اختصاص بودجه 27 صدم درصد به استان‌ها اعلام رئوس برنامه‌ها در حوزه ورزش همگانی به معاونت توسعه منابع و مدیریت است.

شعبانی بهار با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: 40 طرح ورزش همگانی و روستایی به این مناسبت در سراسر کشور برگزار می‌شود.

معاون توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش به بیان سرفصل‌های عملکرد ورزش همگانی در سال 97 پرداخت و با بیان اینکه نخستین اولویت ما در این حوزه برگزاری جشنواره‌های ورزش همگانی و بازی‌های بومی محلی است گفت: برگزاری المپیاد ورزش محلات نیز نخستین مطالبه وزیر ورزش و جوانان از حوزه ورزش همگانی است.

وی برگزاری المپیاد کارکنان دولت، پیاده روی‌های خانوادگی، المپیاد ورزش عشایری و روستایی به مناسبت‌های مختلف، تجهیز خانه‌های ورزش روستایی، ایجاد زمین‌های چمن مصنوعی به صورت مشارکتی را از دیگر سرفصل‌های حوزه معاونت ورزش همگانی نام برد که ادارات کل باید توجه ویژه ای به آنها داشته باشند.

شعبانی بهار از تدوین اطلس بازی‌های بومی و محلی برای ثبت در یونسکو خبر داد و گفت: هر استان باید بازی‌های بومی و محلی خود را معرفی و با تصاویر مناسب برای این معاونت ارسال کند تا اطلس بازی‌های بومی محلی ایران تدوین و در یونسکو ثبت شود.

وی بر جدی گرفتن برگزاری جام‌های نوروزی و برنامه‌های روستایی و همگانی تاکید کرد و گفت: استان‌ها از ظرفیت صدا و سیما و رسانه‌های مختلف برای توسعه و نهادینه شدن ورزش در بین مردم استفاده کنند و ما وظیفه داریم به نیازهای حرکتی مردم پاسخگو باشیم.

شعبانی بهار با اشاره به اینکه ورزش همگانی در این چند سال گذشته به یک مطالبه عمومی در کشور تبدیل شده است، گفت: این مطالبه موجب شد که نمایندگان مجلس نگاه بسیار مثبتی به توسعه ورزش همگانی داشته باشند و سهم 27 صدم درصد از مالیات بر ارزش افزوده را که عمده بودجه هیئت‌های استانی را در بر می‌گیرد به وزارت ورزش و جوانان اختصاص دهند.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.