پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری| نیروی انتظامی استان مازندران با مظاهر روزه‌خواری برخورد می‌کند

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سرتیپ دوم پاسدار سید محمود میرفیضی امروز در جمع فرماندهان و مسئولان انتظامی استان در ساری با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، اظهار داشت:  ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی خدا با برکت و رحمت و بخشش گناهان، ماه معنویت، صفای نفس، مناجات و فرصت مغتنم برای خودیابی، خود شناسی و خودسازی است.

وی افزود: معنویت و فضای روح بخش این ماه مبارک چنان بر ایران اسلامی حاکم می‌شود که آثار لطیف و نورانی آن در عرصه‌های مختلف اجتماعی احساس می‌شود، ماهی که در آن به میهمانی خدا دعوت هستیم و خداوند متعال در این ماه بندگانش را از کسانی قرار داده که شایسته کرامت هستند.

میرفیضی گفت: به تحقیق پاسداشت فضای معنوی و حفظ حرمت این ماه گرانقدر، مستلزم همکاری و اهتمام بیش از پیش همه شهروندان است.

میرفیضی با تبریک در پیش بودن ماه میهمانی خدا، برای تحقق این فضای پر از معنویت و حفظ حرمت این ماه گرانقدر و شب‌های قدر و تکریم شعائر اسلامی، نیازمند همکاری و اهتمام بیش از پیش همه مردم این استان هستیم.

رئیس پلیس مازندران گفت: برای تقویت مراتب خویشتن‌داری، تحکیم پیوندهای ایمانی و گسترش ارزش‌های اخلاقی، هنجارهای دینی و به ویژه عفاف و حجاب در محیط‌های عمومی با دقت بیشتری از سوی همگان رعایت شود. بدیهی است با معدود افرادی که به نحو مشهودی هنجارشکنی کنند، برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت. لازم است تمام کسانی که دارای عذر شرعی هستند از خوردن، آشامیدن و استعمال دخانیات در ملاء عام خودداری کنند.

وی بیان کرد: متصدیان هتل‌ها، میهمان پذیرها، رستوران‌های بین راهی، پایانه‌ها، فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های راه آهن با اخذ مجوز از مراجع ذیربط، ضمن رعایت شئون اسلامی و پوشش فضای خود، می توانند به مسافران ارائه خدمات دهند، سایر رستوران‌ها و مراکز پذیرایی از اذان صبح تا هنگام افطار پذیرای مشتری نخواهند بود.

فرماندهی انتظامی مازندران، نسبت به ارتقا امنیت معابر، بوستان‌ها و تسهیل در رفت و آمد وسایل نقلیه به ویژه در زمان افطار و شب‌های قدر توجه ویژه ای داشته و دستورالعمل‌های ترافیکی را به تفکیک شهرستان‌های استان اعلام می‌کند.

وی همچنین بر مدیریت جهادی در انجام وظایف و ماموریت‌های پلیس تاکید و با اشاره به تهدیدات دشمنان نظام بر علیه کشور، مشکلات اقتصادی و موضوع خروج امریکا از برجام بر آمادگی پلیس در مقابله با این تهدیدات تاکید کرد و افزود: نیروی انتظامی در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز و حمایت از کالای ایرانی و برخورد با مفسدان اقتصادی گام های موثری برداشته است.

میرفیضی با بیان اینکه پلیس مجاهد مسئول باید پاسخگو باشد، افزود: پاسخگویی به مطالبات مردمی از وظایف ذاتی پلیس است.

وی، ارتقا توان عملیاتی در حوزه‌های مختلف انتظامی، ارتقاکیفی و کمی خدمات انتظامی در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها و طرح مکنا، تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز، مقابله با تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی، ارتقا امنیت اخلاقی، مقابله با قاچاق موادمخدر، کاهش کشته‌شدگان حوادث رانندگی را از اولویت‌های پلیس در سال جاری اعلام کرد.

فرمانده انتظامی مازندران با تاکید بر مدیریت جهادی در انجام وظایف و ماموریت‌های پلیس، گفت: مدیریت جهادی الگویی از دوران دفاع مقدس است که همه فعالیت‌ها و اقدامات در فضایی برگرفته از آموزه‌های دینی و تلفیقی از اراده انسانی و اراده الهی با پیروی آگاهانه از ولی امر زمان و ولی فقیه صورت می‌گرفت.

میرفیضی با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های دشمنان نظام بر علیه کشور، ایجاد شکاف بین مردم و مسئولان، تفرقه بین اقوام و طوایف و مشکلات اقتصادی را از جمله توطئه‌های دشمنان نظام برشمرد و افزود: نیروی انتظامی مجری قانون و حافظ ارزش‌ها است و با هرگونه ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی برابر قانون برخورد خواهد کرد.

فرمانده انتظامی مازندران با تاکید بر استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در حوزه مسائل اجتماعی بر ساماندهی و استفاده از آنان در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی در راستای برقراری نظم و امنیت تاکید کرد.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام ماه مبارک رمضان بر حفظ حرمت این ماه معنوی، شب‌های قدر و تکریم شعائر اسلامی از سوی شهروندان تاکید کرد و افزود: هنجارهای دینی به ویژه عفاف و حجاب باید در محیط‌های عمومی با دقت بیشتری رعایت شود و با معدود افرادی که به نحو مشهودی هنجارشکنی می‌کنند، برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.